۳۰ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۳۲
کد خبر: 30825264
T T
۰ نفر

همدان - معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش همدان گفت: افزايش اعتماد به نفس در كودكان از اهداف دوره پيش دبستاني است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا 'معصومه معصومیان' در بازدید از غرفه آموزش و پرورش در نمایشگاه بین المللی اسباب بازی افزود: پرورش قابلیت های جسمانی و ذهنی ، هماهنگ سازی و رشد مهارت های حركتی ، كمك به رشد عاطفی كودكان از اهداف دوره پیش دبستانی است.

وی اضافه كرد: درك شرایط محیطی و تقویت درك زیبایی ها ، تقویت علاقه به ارزش های دینی ، اخلاقی و هویت ملی ، ایجاد رفتارهای مطلوب فردی و اجتماعی در كودكان متناسب با سن آنان ، فراهم ساختن زمینه علاقه و احساس شادی از مشاركت در فعالیت های گروهی از دیگر برنامه های آموزش دوره پیش دبستانی است.

وی افزود: تكامل مناسب كودكان و ایجاد رفتارهای بهداشتی صحیح در دوره پیش دبستانی متضمن حداكثر بقا سالم و ایجاد نیروهای اجتماعی فعال برای شكوفایی جوامع خواهد بود.

وی اظهار داشت: كودكی اولین و مهم ترین دوره زندگی آدمی است و در این دوره ساختار شخصیتی و رفتاری انسان بنیان گذاشته می شود، دوران كودكی دورانی سرنوشت ساز و مثبت است.

معصومیان گفت: اهمیت دوران كودكی در شكل گیری شخصیت، تربیت پذیری و كسب علم تا به این اندازه است كه پیامبر اكرم (ص) فرموده است: 'فراگیری علم در كودكی هم چون نقشی است كه بر سنگ حك شود.'

وی یادآور شد : آگاه سازی و مشاوره والدین در ارتباط با ضرورت آموزش پیش از دبستان و مشكلات رفتاری نوآموزان و ایجاد محیط شاداب از اهداف تشكیل غرفه آموزش و پرورش در نمایشگاه بین المللی اسباب بازی است كه در طول ده روز تشكیل غرفه بیش از 10 هزار نفر از غرفه بازدید می كند.

7523/576