علیرضا حاجیخیاط روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، هدف از اجرای این طرح را در راستای مصوبه مربوط به طرح تكریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع عنوان و اظهار كرد: این طرح در قالب پنج گروه از سازمان ها و نهادهایی كه خدمت مستقیم به مردم ارایه می كنند، اجرا می شود.
وی، ارزیابی میزان رضایت مندی مراجعان از نحوه ارایه خدمات، تعامل با مخاطبان، شناسایی دستگاههای پیشرو یا بیتوجه به ارایه خدمات و میزان اعتماد و خوشبینی آنها به سازمانها را از محورهای مهم این طرح عنوان كرد.
حاجی خیاط، با بیان اینكه این طرح تا پایان اسفندماه سالجاری اجرا و ادامه خواهد یافت، گفت: این نظرسنجی از طریق تكمیل پرسشنامه و مصاحبه حضوری با مردم انجام میشود و حجم نمونه آن 20 هزار نفر برآورد شده است.
وی، با تاكید بر رعایت نسبت منطقی تعداد مراجعان و تعداد واحدهای اداری شهرستانها در انتخاب نمونهها، افزود: تكمیل پرسشنامه و انجام مصاحبه به صورت تصادفی با مراجعان دستگاههای اجرایی كه پس از پایان كار اداری قصد خروج از اداره مورد نظر را دارند، انجام خواهد شد.
به گفته وی، اطلاعات مندرج در پرسشنامهها پس از كدگذاری و تشكیل بانك اطلاعات دادهها، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و سپس نسبت به رتبهبندی دستگاههای استانی اقدام خواهد شد.
مدیركل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی، زمان انتشار نتایج این طرح را فروردین 91 اعلام كرد و افزود: مدیران و كاركنان دستگاههای اجرایی موفق در این زمینه مورد تشویق قرار گرفته و به مدیران و كاركنان دستگاههای ضعیف توسط مسوولان تذكر داده خواهد شد.
7236/587
تبريز- مديركل دفتر منابع انساني و تحول اداري استانداري آذربايجان شرقي گفت: عملكرد 78 دستگاه اجرايي در 750 واحد اداري استان نظرسنجي مي شود.