۲۴ بهمن ۱۳۹۰، ۲۰:۰۲
کد خبر: 30816058
T T
۰ نفر

زاهدان- فرمانده تيپ تكاور 110 سلمان فارسي نيروي زميني سپاه سيستان و بلوچستان گفت: يادواره 361 شهيد اين استان با حضور خانواده شهدا، جانبازان، ايثارگران و مسوولان استاني و محلي فردا (سه شنبه) در محل حسينيه 'شهيد ميرحسيني' اين تيپ برگزار مي شود.

به گزارش ایرنا، سردار 'امان الله گشتاسبی' روز دوشنبه در نشست خبری در زاهدان افزود: با توجه به رشادتهای بی نظیر رزمندگان سیستان و بلوچستان كه حماسه ساز دوران هشت سال دفاع مقدس بودند، درصدد برآمدیم نخستین یادواره شهدای تیپ تكاور سلمان فارسی را برگزار كنیم.

وی بیان كرد: در نخستین یادواره كه فردا برگزار می شود، یاد و خاطره 361 شهید دوران دفاع مقدس و تعدادی از شهیدان عملیات تروریستی در سیستان و بلوچستان از شهرستان های زابل و زاهدان گرامی داشته خواهد شد.

او اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این برهه از زمان پرداختن به مسایل فرهنگی را در دستور كار قرار داده كه در این راستا درصدد است یادواره شهدای تیپ تكاور سلمان فارسی را هر ساله برگزار كند.

وی گفت: سالانه سه تا چهار همایش و یادواره برای تجلیل از ایثارگران سیستان و بلوچستان توسط تیپ تكاور 110 سلمان فارسی برگزار می شود.

سردار گشتاسبی ادامه داد: همچنین برنامه هایی در جهت تكریم خانواده شهدا از جمله سفرهای زیارتی، كمك های نقدی و نیز تامین مسكن از جمله اقدامات این تیپ به شمار می رود.

او اضافه كرد: هر هفته برنامه سركشی به خانواده شهدا توسط تیپ تكاور سلمان فارسی در سیستان و بلوچستان انجام می گیرد تا تصمیمات مقتضی برای رفع مشكلات آنان گرفته شود.

فرمانده تیپ تكاور 110 سلمان فارسی نیروی زمینی سپاه سیستان و بلوچستان گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران تاكنون توانسته است استقلال خویش را حفظ كند، به واسطه جانفشانی های شهدای این مرز و بوم بوده و به همین سبب تجلیل از شهدا و ایثارگران در مجموعه سپاه و جامعه به یك فرهنگ تبدیل شده است.

وی افزود: در مجموع 278 شهید دوران دفاع مقدس از استان سیستان و بلوچستان منتسب به تیپ تكاور 110 سلمان فارسی هستند. ك/2

7315 / 653

سرخط اخبار استان‌ها