كرمانشاه - رييس هيات بازرسي انتخابات استان كرمانشاه با اشاره به مشاهده برخي تخلفات انتخاباتي از جمله تبليغات زودهنگام و غيرقانوني داوطلبان نمايندگي مجلس نهم در استان، گفت: هيچ يك از اين تخلفات از ديد و برخورد ذره بين قانون، مخفي نمي ماند.

حجت الاسلام ' محمد آفتابی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین این تخلفات شامل توزیع كارتهای ویزیت تبلیغاتی، حضور در آیینهای فاتحه خوانی بصورت دسته جمعی، برپایی مجالس شبانه و راه انداختن كاروانهای تبلیغاتی در سطح معابر استان توسط نامزدها و هواداران آنها، مصاحبه مطبوعات و خبرگزاریها با نامزدها با ترفندهای مختلف است.

وی با بیان اینكه وظیفه هیاتهای بازرسی رصد تخلفات انتخاباتی است، افزود: برخورد با متخلفان بر عهده این هیات نیست.

آفتابی تصریح كرد: در این راستا به متخلفان تذكرات لازم داده شده، چنانچه به تذكرات داده شده، گوش ندهند پرونده تخلف آنها برای بررسی به مراجع مربوطه در تهران ارسال خواهد شد.

وی گفت: همچنین تخلفات مشاهده شده مو به مو به مراكز مربوطه از جمله هیات بازرسی وزارت كشور، گزارش می شود كه در بررسی پرونده صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان لحاظ خواهد شد.

وی در پایان به داوطلبان توصیه كرد: رضای خدا و توجه به قانون و شرع را در دستور كاری خود قرار دهند تا خداوند همواره نگهبان و یاور آنها باشد، چرا كه همه چیز در وهله اول به اراده و خواست خداوند بستگی دارد.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 اسفند ماه جاری در كشور برگزار می شود.ك/3

7450/567