۲۵ دی ۱۳۹۰، ۲۰:۴۸
کد خبر: 30766372
T T
۰ نفر

همدان - فرمانده انتظامي شهرستان بهار گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان در حين بازرسي خودروهاي عبوري 70 قطعه شي تاريخي عتيقه مربوط به هزاره اول پيش از اسلام را كشف كردند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا سرهنگ 'علی زارعی پناه' در تشریح این خبر بیان كرد: ماموران انتظامی پاسگاه 'حسین آباد' از توابع شهرستان بهار در حین اجرای طرح ایست و بازرسی مقطعی در سه راهی كارخانه قند به یكدستگاه خودروی پیكان وانت مشكوك شده و آن را متوقف كردند.

وی اضافه كرد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو 70 قطعه شی تاریخی و زیر خاكی شامل 'تنگ آب'، 'گلدان'' و انواع خمره از جنس سنگ و سفال را كشف و ضبط و راننده و سرنشین خودرو را دستگیر كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار گفت: كارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیا كشف شده را به هزاره اول پیش از اسلام و بخشی از آن را مربوط به دوران ایلخانی، تیموری، صفویه و اسلام ذكر كردند.

وی افزود: با توجه به اینكه فرهنگ و میراث فرهنگی از نشانه های قدرت و قدمت تاریخی و تمدن هر قوم و كشوری است بنابراین حفظ و حراست از آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرهنگ زارعی پناه اضافه كرد: ماموران انتظامی همواره با برخورد جدی با سارقان تاریخ و تمدن كهن میهن اسلامی از حریم فرهنگ و تمدن ایران در برابر غرب و دست اندازان به آن حراست كنند.

7525/576/ 1539