مشهد- جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: نيروهاي مسلح كشورمان به بركت فرماندهي ولايت فقيه از صلابت خاصي در ابعاد مختلف برخوردارند.

امیر سرتیپ ستاد 'كیومرث حیدری' روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده لشكر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان، افزود: توانمندی، اقتدار و صلابت نیروهای مسلح كشورمان و از جمله ارتش افزایش یافته و گوشه ای از این صلابت در رزمایش های مختلف نشان داده می شود.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: با اجرای رزمایش اخیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز بار دیگر صلابت و اقتدار ارتش به نمایش گذارده شد به طوری كه ناو آمریكایی مجبور به ترك این منطقه شد.

وی اضافه كرد: تا قبل از این رزمایش كشورهای دیگر تنها اعتبار یك گارد ساحلی را برای نیروی دریایی كشورمان قائل بودند ولی بعد از برگزاری رزمایش و عبور ناوگان این نیرو از مدار 20 درجه و خلیج عدن، به عمق اقتدار و صلابت نیروی دریایی ایران پی بردند.

وی مهمترین تفاوت نیروهای مسلح كشورمان با نیروهای مسلح سایر كشورها را تفاوت در مشروعیت و ماموریت های محوله ذكر كرد .

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ولایت فقیه استمرار حركت انبیاء و بزرگترین نعمت برای ما است و باید قدر آن را بدانیم.

وی اظهار داشت: لشكر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان در عملیات های دوران دفاع مقدس حضور تاثیر گذاری داشت و با تقدیم پنج هزار و 245 شهید و تعداد زیادی جانباز و آزاده به رسالت خود در دفاع از كیان كشور به خوبی عمل كرد.

امیر سرتیپ دوم ستاد 'محمد كاظم تارخ' فرمانده ارشد قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق كشور و فرمانده سابق لشكر 77 خراسان هم گفت: این لشكر طی سنوات گذشته در صنایع خودكفایی ، تهیه تاریخ شفاهی جنگ ، رصد حركات نیروهای دشمن در منطقه و گسترش عوامل اطلاعاتی ، حضور در عرصه های حوادث غیر مترقبه و غیره حضور بسیار موثری داشته است.

در پایان این آیین، امیر سرتیپ دوم ستاد 'علی جهانشاهی' به عنوان فرمانده جدید لشكر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان معرفی و از زحمات امیر سرتیپ دوم ستاد تارخ در این سمت قدردانی شد.ك/2

7490/659

سرخط اخبار استان‌ها