۹ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۵۸
کد خبر: 30740012
T T
۰ نفر

اروميه - امام جمعه موقت اروميه گفت: حماسه اي كه مردم بابصيرت و انقلابي ايران اسلامي در 9 دي ماه سال 88 آفريدند، در تاريخ انقلاب اسلامي فراموش ناشدني است.

حجت الاسلام سیدمحمد فخری در خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم انقلابی ایران توطئه های زیادی را خنثی كرده اند كه حمایت همه جانبه مردم از دستاوردهای انقلاب و رهبری در حركت خودجوش و حماسی 9 دی از بزرگترین این حركت ها بوده است.

وی اظهاركرد: خلق حماسه 9 دی یك امر الهی و از معجزات انقلاب اسلامی در مقابل توطئه هایی بود كه دشمنان داخلی و خارجی بعد از انتخابات می خواستند از طریق آن انقلاب را با خطر مواجه كنند.

خطیب نمازجمعه ارومیه گفت: فتنه گران با اقداماتی كه در توهین به مقدسات مردم در ماه محرم و در توهین به ولی امر مسلمین انجام دادند چهره واقعی خود را به ملت ایران عرضه كردند.

وی یادآور شد: حماسه بزرگ 9 دی نشان داد كه ملت ایران همیشه پیرو ولایت بوده و هستند و از اسلام و انقلاب در مقابل توطئه ها دفاع كرده و به صحنه آمده اند.

حجت الاسلام فخری با اشاره به حماسه حضور مردم آذربایجان غربی در 9 دی سال 88 افزود: مردم ارومیه و آذربایجان غربی از جمله پیشگامان خلق حماسه 9 دی بودند كه با پرچم های عزاداری و علم های سوگواری سالار شهیدان در حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند.

وی بصیرت و هوشیاری مردم را از عوامل مهم و تاثیرگذار در تداوم انقلاب اسلامی خواند و گفت: حماسه حضور مردم در 9 دی به جهانیان نشان داد مردم در مقابل همه توطئه های داخلی و خارجی ایستاده اند و خواهان ولایت فقیه و دوستدار نظام اسلامی هستند.

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینكه حمایت مردم در 9 دی سال 88 فتنه فتنه گران را خاموش كرد، اظهار كرد: رهنمودهای روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در به وجود آمدن 9 دی بسیار موثر بود.

وی، افزایش اقتدار نظام اسلامی، كنار رفتن نقاب ها و آشكار شدن باطن فتنه گران، پیوند مردم و رهبری و ایجاد اتحاد و انسجام ملی در كشور را از دستاوردهای بزرگ حماسه 9 دی توصیف كرد.

امام جمعه موقت ارومیه همچنین در خطبه های این هفته، سالروز میلاد با سعادت حضرت مسیح (ع) و آغاز سال میلادی را به هموطنان مسیحی تبریك گفت.

581/587
۰ نفر