۸ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۰۱
کد خبر: 30739107
T T
۰ نفر

بستان آباد، تبريز- قايم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: مشوقهاي صادراتي مرحله اول سال 88 كشور به ميزان دوهزار و 800 ميليارد ريال تا هفته آينده پرداخت مي شود.

فریدون احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا، با اشاره به پرداخت مشوق های صادراتی برای واحدهای تولیدی ادامه داد: از این میزان یكهزار و 800 میلیارد ریال در اختیار بانك قرار گرفته و یكهزار میلیارد ریال دیگر نیز تا هفته آینده پرداخت می شود.

وی، با اشاره به بدهی دولت در بخش یارانه مواد لبنی و شیر گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا 72 ساعت آینده كلیه بدهی های یارانه شیر و مواد لبنی پرداخت می شود.

وی، همچنین از پرداخت بسته های حمایتی برای واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: با برطرف كردن موانع موجود بر سر راه پرداخت بسته های حمایتی از سوی دولت و جذب اعتبار سعی می شود تا عید امسال این واحدها از این بسته ها برخوردار شوند.

احمدی در خصوص اجرای اصل 44 قانون و كوچك سازی و كاهش تصدی گری دولت و پرداخت بدهی ها گفت: آمادگی داریم 30 هزار میلیارد ریال از اموال، دارایی ها و سهام و طرحهای نیمه تمام و تمام وزارت صنعت، معدن و تجارت را واگذار كنیم.

وی ادامه داد: امسال سعی می كنیم تمام بدهی هایی را كه به بخش خصوصی داریم تا پایان سال به صفر برسانیم.

7239/587