۶ دی ۱۳۹۰، ۱۷:۰۸
کد خبر: 30734868
T T
۰ نفر

قم - حضرت آيت‌الله'حسين نوري همداني'از مراجع عظام تقليد،خلق حماسه تاريخي 9 دي 88 را برگرفته از مباني معرفتي عاشورا ذكر كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مركز خبر حوزه، وی روز سه شنبه در دیدار با گروهی از نیروهای مسلح اظهار داشت: مردم ایران حركت خود را از مبانی معرفتی عاشورا آغاز كردند؛ زیرا به این نتیجه رسیده اند كه هرگاه در محور عاشورا حركت كنند، پیروزند

وی گفت: فتنه‌گران در سال 88 می خواستند با كمرنگ كردن عاشورا؛ این فرهنگ را به انحراف بكشند؛اما مردم ایران با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری نقشه آنان را نقش برآب و متكی بر آرمانهای عاشورا حماسه‌ای تاریخی خلق كردند.

وی با تاكید بر ضرورت شناخت مومنان نسبت به وظایف متقابل امام و مأموم خاطرنشان كرد: مردم باید وظیفه خود را در مقابل امام بدانند و همواره از اوامر امامت تبعیت كنند.

آیت الله نوری همدانی گفت:تبعیت نكردن از امامت، مسلمین را صدها سال در چنگال حكومت‌های غیرخدایی گرفتار كرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت شناخت مقام اولی الامر تصریح كرد: امام زمان‌(عج) بعد از نواب خاص خود، مردم را به تبعیت از فقها و علمای هر عصر فراخواندند.

وی گفت: امام عصر‌(عج) حجت بر علماست و علما نیز حجت بر مردمند؛ زیرا علمای بزرگ در طول تاریخ موجبات بالندگی اسلام را فراهم كرده اند.

وی با اشاره به رهنمودهای امام راحل در باره پیوند رهبری و مردم در راستای بالندگی جامعه اسلامی،گفت: امام‌(ره) با حمایت مردم و ایمان راسخ به خدا، نظام شاهنشاهی را از تاریخ ایران از بین برد و در هشت سال جنگ تحمیلی نیز با مدیریت الهی خود انقلاب را حفظ كرد.

7404/ 550/
۰ نفر