۵ دی ۱۳۹۰، ۱۹:۵۳
کد خبر: 30733271
T T
۰ نفر

همدان- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: ثبت آمار دقيق در اداره كل ثبت احوال موجب پيشرفت همه جانبه استان همدان مي شود.

به گزارش ایرنا آیت الله 'غیاث الدین طه محمدی' روز دوشنبه در همایش سالروز تاسیس ثبت احوال افزود: ثبت احوال با تمام توان در جهت انجام وظائف شرعی و قانونی خود گام بر می دارد و این موضوع موجب حل بسیاری از مشكلات جامعه شده است.

وی اظهار داشت: آمار دقیق و درست از سوی ثبت احوال موجب می شود نیازها برآورده و بر اساس آن برنامه ریزی شود.

وی گفت: وجود نظم و مقرارت در اداره ثبت احوال و تمامی دستگاه ها موجب پیشرفت در امور می شود و مقوله نظم در تمام ادارات باید فرهنگ سازی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این همایش گفت:امروز سازمان ثبت احوال به عنوان یك سازمان حاكمیتی نقشی اساسی در تمامی حوزه های مدیریتی دارد.

'علی اكبر فامیل كریمی' افزود: نیازها و ایجاد فرصت ها در جامعه بر اساس آماری است كه توسط ثبت احوال در اختیار نهاد های برنامه ریز قرار می دهد.

وی اظهار داشت: ثبت احوال تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف حاكمیتی كشور از جمله در بحث انتخابات و هدفمندی یارانه ها دارد كه تاكنون این وظیفه را بخوبی انجام داده است.

مدیر كل سازمان ثبت احوال استان همدان نیز گفت: از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال تا كنون تلاش های بسیاری در جهت ثبت وقایع حیاتی انجام شده است.

'عبدالله مقصودی' اظهار داشت:از سال 68 تاكنون تحول اساسی همچون كاربرد شماره ملی ،صدور شناسنامه های رایانه ای و همچنین صدور كارت ملی هوشمند در ثبت احوال اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینكه ثبت احوال بستری مناسب در جهت امنیت كشور فراهم كرده است اضافه كرد: ثبت احوال در پرداخت یارانه های و سامانه استعلام الكترونیكی انتخابات خدمات مطلوبی ارائه كرده است.

7529/576