شهركرد- ساختار اجرايي طرح تنوع زيستي زاگرس مركزي در كارگروه آمايش چهارمحال و بختياري به تصويب رسيد.

به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی استانداری چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه دركارگروه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار استان گفت:‌ این طرح بزودی برای تصویب نهایی در شورای برنامه ریزی استان ارایه می شود.

'محمد رضا فروزنده' با اشاره به اجرای مدیریت پایلوت تنوع زیستی زاگرس مركزی در محدوده ناغان- بلداجی، اظهار داشت: انتخاب منطقه حفاظت شده سبزكوه برای محدوده جدید طرح تنوع زیستی زاگرس در شش شاخص مدیریتی و شش شاخص اكولوژیكی انجام شده است.

وی، با بیان اینكه طرح تنوع زیستی زاگرس مركزی در قالب چهار كمیته انجام می شود، تصریح كرد: محدوده پایلوت این طرح در دو بخش ناغان و بلداجی و دو شهرستان كیار و بروجن با تنوع فرهنگی و قومی انتخاب شده است.

وی، آگاهی از تنوع زیستی و مشاركت مردمی، ایجاد نظام اطلاعاتی و تحقیقاتی زیستی، بهره برداری پایدار از منابع تنوع زیستی و مدیریت نظام مند تنوع زیستی را از جمله راهبردهای ملی حفاظت از تنوع زیستی منطقه زاگرس عنوان كرد.

فروزنده بیان داشت:‌محدوده پایلوت قبلی پروژه تنوع زیستی زاگرس مركزی در چهارمحال و بختیاری پنج هزار هكتار بود كه در مراحل بعدی این محدوده به سطحی معادل 130 هزار هكتار گسترش یافت.

به گزارش ایرنا، پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مركزی از سال 1386 در استانهای چهارمحال و بختیاری، فارس، كهگیلویه و بویراحمد و اصفهان در محدوده ای به وسعت دو و نیم میلیون هكتار با تمركز بر دو روستا به عنوان پایلوت در هر استان آغاز و به تازگی این پروژه مورد بازبینی و تجدید قرارگرفته است.

7363/558/

سرخط اخبار استان‌ها