۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۱۲
کد خبر: 83203482
T T
۰ نفر
آیت الله خاتمی: نمی توان مشكلات مردم را انكار كرد

مشهد - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به واقع نمی توان مشكلات مردم را انكار كرد، مردم در عذاب هستند، اگر تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود و شورای عالی اقتصادی تشكیل نمی دادند و به قوه قضاییه دستور نمی دادند كه با متخلفان قاطعانه برخورد كند وضعیت از این بدتر می شد.

آیت الله سید احمد خاتمی شنبه شب در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در بقاع امامزادگان یاسر و ناصر طرقبه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی اغتشاشات سال 1398 را پیش بینی كردند. دشمن می خواهد كسانی كه در فشار گرانی هستند به كف خیابان بریزند و ضدانقلابی كه مردم را نمی خواهد و در نقش اول خیانت به مردم قرار دارند سوار بر این موج شود.
وی ادامه داد: دشمن می خواهد از شرایط سخت مردم سوء استفاده كند اما مثل آفتاب برای ما روشن است كه مردم بصیر ایران به دشمنان سیلی خواهند زد. اكنون زمان نفس های آخر ضدانقلاب فرا رسیده است. آنها هم تا حدی كشش دارند، ملت ایران نشان داده است كه خسته نمی شود اما دشمنان خود را خسته می كند.
امام جمعه موقت تهران گفت: ساعات و روزهای آخر توطئه های دشمنان فرا رسیده است. راهپیمایی امسال 22 بهمن با 40 سال گذشته فرق دارد. راهپیمایی امسال ملت ایران در 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مانور سیاسی است كه ملت در آن خواب خوش و خیال باطل دشمنان را از بین می برد.
وی افزود: استكبار می خواهد ببیند فشارهای اقتصادی بر ملت ایران اثرگذار بوده است یا خیر، یا اینكه مردم در 22 بهمن در خانه ها خواهند نشست و یا به خیابانها می آیند و چون سالهای گذشته شعارهای ضداستكباری سرمی دهند.
خاتمی ادامه داد: با شناختی كه از ملت ایران داریم امسال باشكوهترین راهپیمایی 40 ساله در 22 بهمن ماه رقم خواهد خورد. در شرایط كنونی نظام جمهوری اسلامی در قدرتمندترین وضعیت خود قرار دارد. این شعار نیست بلكه به اتكای واقعیتهای بیرونی می گویم.
وی گفت: یك دلیل این سخن توطئه های بیشمار علیه ملت ایران است. ترامپ می گوید بی نظیرترین تحریم را علیه ایران بكار گرفته است، اتحادیه اروپا هم كه متاسفانه برخی به آن دلبسته اند به صراحت می گوید ایران باید موشكهای بالیستیك خود را كنار بگذارد.
وی افزود: موشك بالستیك موشكهایی با برد هزار تا 1500 كیلومتر هستند. ایران از شهركهای موشكی و همچنین موشكهای میان برد 500 تا هزار كیلومتر برخوردار است. ماه رمضان پارسال كه داعشیها در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام راحل عملیات خرابكارانه داشتند، به دستور رهبر معظم انقلاب موشكی با برد 700 كیلومتر به مقر فرماندهی داعش پرتاب شد و همه فرماندهان آن به درك واصل شدند. این فقط گوشه ای از قدرت موشكی ایران بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اقتدار موشكی برای ایران حیاتی است زیرا در دنیایی زندگی می كنیم كه استكبار و هم پیمانانش مانند گرگ هستند و فقط قدرت را در غارتگری و تجاوزگری می دانند لذا دو مسئله شامل اقتدار هسته ای و اقتدار موشكی ایران این گرگها را سرجایشان می نشاند.
وی گفت: ایران هیچگاه قصد ساختن بمب اتمی نداشته است. البته فرمول آن را دارد ولی نمی خواهد از سلاحهای كشتار جمعی استفاده كند اما داشتن انرژی هسته ای را برای خود حیاتی می داند. شیطنتهای آمریكا فتیله اقتدار هسته ای ایران را پایین كشید، برجام هم تمام شد. آنچه ایران را در این شرایط حفظ می كند همین اقتدار موشكی است. اگر این اقتدار را از ما بگیرند روز ملت ایران را تبدیل به شب سیاه می كنند، اقتدار موشكی ما باعث قدرتمندی و ترس استكبار است.
آیت الله خاتمی افزود: به دلیل اقتدار و سرافزاری نظام اسلامی، استكبار طی 40 سال گذشته سختترین شرایط را بر ملت ایران تحمیل كرد، این گرانیهای افسارگسیخته در این 40 سال سابقه نداشته است. یك عامل گرانیها شیطنتهای بیرونی است زیرا سرمایه ملت ایران نفت است، نامردهای آمریكایی فروش نفت ایران را به حداقل رسانده اند، كشورهایی كه از ایران نفت می خریدند از ترس آمریكا جرات نمی كنند، كشورهایی هم كه جرات پیدا می كنند و نفت می فروشند به دلیل تحریم بانكها نمی توانند پولش را به ایران بدهند.
وی ادامه داد: آمریكا حاكم بر دنیا نیست اما كشورهای دیگر برای خرید نفت از ایران به آمریكا التماس می كنند، قصه امروز آمریكا در دنیا قصه یك لات چاله میدان است زیرا این كشور دیگر كشورها را تهدید می كند و به آنها آسیب می زند. همپیمانان آمریكا نیز اروپاییان هستند، اخیرا اروپا به چند بانك اجازه داده كه با ایران رابطه داشته باشند تا كشورهایی كه از ایران نفت می خریدند پول نفت را به این بانكها بدهند و بانكها پول غذا و دارویی كه به ایران داده می شود را از پولی كه كشورهای خریدار نفت واریز می كنند، بردارند.
او گفت: عامل دوم گرانیها نداشتن نظارت دقیق بر فروش كالا در بازار است. عامل سوم گرانیها نیز سوء مدیریتها و نداشتن مدیریت جهادی می باشد.
7489/1858
۰ نفر