۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰
کد خبر: 83134839
T T
۰ نفر
بانك مسكن آماده تامین مالی طرح های جزیره كیش است

كیش - ایرنا - مدیرعامل بانك مسكن اعلام كرد كه این بانك و زیرمجموعه های آن آماده تامین منابع مالی و فعال كردن پروژه های عمرانی غیرفعال در جزیره كیش است.

«ابوالقاسم رحیمی‌ اناركی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به غیر فعال بودن مجموعه ای از طرح های عمرانی این جزیره افزود: در صورت همكاری متقابل سازمان منطقه آزاد كیش و رسیدن به توافق، این بانك برای تكمیل و فعال كردن پروژه های راكد آمادگی كامل دارد.
وی با اشاره به بازدید خود از جزیره كیش و شرایط اقتصادی كشور؛ اظهار كرد: بانك مسكن می تواند به بهبود این اوضاع كمك كند و با راهكارهای مختلف و بازار سرمایه نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های نیمه تمام اقدام كند كه این امر منوط به توافق و همكاری های متقابل است.
مدیرعامل بانك مسكن در ادامه این گفتگو و در پاسخ به پرسش «مهمترین سیاستگذاری ها و برنامه های بانك مسكن چیست؟» توضیح داد: بانك مسكن به عنوان بانكی دولتی سیاست ها و برنامه های خود را در چارچوب اهداف دولت تنظیم می كند و در این راستا تكمیل واحدهای مسكن مهر، بازآفرینی بافت های فرسوده و ناكارآمد، اصلاح سكونتگاه های غیر رسمی و ایجاد شهرهای جدید در اولویت كاری دولت، وزارت مسكن و این بانك قرار دارد و در این خصوص توافقنامه هایی با سازمان شهرهای جدید امضا شده است.
رحیمی اناركی اضافه كرد: بر اساس این توافق ها و در نشستی كه با رئیس جمهوری داشتیم در مجموع كار ساخت 460 هزار واحد مسكونی كشور در دستور كار قرار گرفته و بانك مسكن به عنوان بازوری تامین مالی این طرح ها آماده اقدام است.
وی توضیح داد: با اجرای این تصمیم ها و برنامه های بانك مسكن در مجموع كار تامین مالی برای حدود 700 هزار واحد مسكونی كشور تا پایان سال 97 انجام خواهد شد.

** بسترهای افزایش دو برابری وام مسكن فراهم نیست
مدیرعامل بانك مسكن در ادامه این گفت و گو، در پاسخ به این پرسش كه برای افزایش دو برابری وام خرید مسكن چه تصمیمی گرفته شده، گفت: در شرایط كنونی، توان مالی طبقات متوسط و پایین به عنوان گروه هدف كاهش یافته و تصمیم گیری در این خصوص نیازمند زمان، تامین منابع مالی و ظرفیت سنجی بازپرداخت ها هستیم، مگر اینكه دولت برای افزایش حقوق و دستمزدها و بالابردن توان مالی این قشرها تدابیری اتخاذ كند.
رحیمی اناركی ادامه داد: با توجه به این اوضاع و مجموعه شرایط، اكنون بسترهای لازم برای افزایش و دو برابر شدن تسهیلات مسكن فراهم نیست.
1339
۰ نفر