۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۴۶
کد خبر: 83120513
T T
۰ نفر
وليعهد عربستان وارد الجزاير شد

الجزيره-ايرنا- «محمد بن سلمان » وليعهد عربستان و هيات همراه پس از ديدار از موريتاني حدود ساعت 21 به وقت محلي ( 23:30 به قت تهران ) وارد الجزيره شد.

به گزارش ايرنا، بن سلمان در فرودگاه مورد استقبال «احمد اويحيي» نخست وزير و شماري ديگر از مقام هاي الجزايري قرار گرفت.
شماري زيادي از شخصيت هاي فرهنگي، رسانه اي و سياسي و همچنين برخي احزاب الجزايري پيش از اين مخالفت خود را با ديدار اين مقام سعودي از كشورشان اعلام كرده بودند.
رسانه هاي الجزايري ديدار با «عبدالعزيز بوتفليقه » رئيس جمهوري الجزاير و «احمد اويحيي » نخست وزير اين كشور را از جمله برنامه هاي سفر دو روزه بن سلمان به الجزاير اعلام كردند.
اين نخستين ديدار بن سلمان به عنوان وليعهد عربستان از الجزاير است. بر اساس اعلام رسانه هاي سعودي ، او با مقام هاي الجزايري در خصوص سرمايه گذاري، روابط تجاري ميان دو كشور بويژه در زمينه نفت و پتروشيمي و همچنين همكاري هاي سياسي و امنيتي گفت و گو مي كند.
الجزاير تا هفته گذشته به صورت رسمي در خصوص قتل جمال خاشقچي روزنامه نگار منتقد سعودي موضع گيري نكرده بود.وزارت خارجه الجزاير پس از گذشته بيش از 55 روز از ناپديد شدن خاشقچي در كنسولگري كشورش در استانبول و در آستانه ديدار بن سلمان از الجزاير، قتل او را محكوم كرد و در عين حال در خصوص نتايج تحقيقات سعودي ها در خصوص اين قتل و به نتيجه رسيدن آن ابراز اطمينان كرد.
روز گذشته 17 روزنامه نگار، نويسنده، پژوهشگر و فعال حقوقي و اجتماعي الجزايري با صدور بيانيه اي، مخالفت خود را با ديدار «محمد بن سلمان » وليعهد عربستان از الجزيره اعلام كردند و خواستار لغو اين ديدار شدند.
پيش از آن نيز شماري ديگر از شخصيت ها و احزاب الجزايري مخالفت خود را با اين ديدار اعلام كرده و بن سلمان را قاتل كودكان يمن و سركوبگر فرهيختگان عربستاني دانسته بودند.
شبكه فرانس 24 روز شنبه در گزارشي در خصوص اين ديدار اعلام كرد، بن سلمان در ميان مخالفت گسترده مردمي وارد الجزاير مي شود.
خاورم **2041**