۱ آذر ۱۳۹۷، ۳:۴۴
کد خبر: 83108724
T T
۰ نفر
ایران در فهرست امن‌ترین كشورهای جهان قرار دارد

تهران- ایرنا- دو مؤسسه بین‌المللی «كنترل ریسكس» و «اینترنشنال SOS» در ارزیابی خود برای سال 2019، ایران را جزو امن‌ترین كشورهای جهان برای گردشگران شناختند.

به گزارش روز چهارشنبه ایندیپندنت، امنیت ایران در این گزارش در سطح كشورهای اروپا، آمریكا، كانادا و استرالیا ارزیابی شده است.
به غیر از ایران، تنها در تعداد انگشت‌شماری از دیگر كشورهای خاورمیانه مانند كویت و قطر نیز سطح خطرهای امنیتی «پایین» ارزیابی شده است.
امنیت كشورهای تركمنستان و عربستان سعودی متوسط ارزیابی شده و پاكستان، عراق، افغانستان به همراه بسیاری از كشورهای آفریقایی در رده كشورهای «خطرناك» برای گردشگران قرار گرفته‌اند.
در میان كشورهای جهان، فنلاند، نروژ و دانمارك به عنوان امن‌ترین‌ها معرفی شده‌اند.
این گزارش در كنار گزارش دیگری از مؤسسه Ipsos منتشر شده كه در آن چشم‌انداز اقتصاد و بازار در سال 2019 مورد بررسی قرار گرفته است.
بر مبنای آن گزارش، 43 درصد تصمیم‌گیران حوزه كسب و كار، انتظار افزایش تهدیدهای امنیتی در جهان در سال 2019 را دارند.
اینترنشنال SOS بزرگ‌ترین شركت ارائه دهنده خدمات پزشكی و آموزش‌های مسافرتی در جهان و طرف قرارداد بیش از دو سوم از 500 شركت‌ برتر در حوزه بین المللی از نگاه مجله اقتصادی فورچون است.
ایران به عنوان كشوری چهار فصل با انبوه جاذبه های طبیعی و تاریخی، همواره مورد توجه گردشگران بوده است.
اخیراً «محمد خیاطیان» معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور گفته بود كه تنها در نیمه نخست سال جاری، بیش از شش میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر كردند.
این رقم رشد 51 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.
از دیگر رویدادهای برجسته مرتبط با حوزه گردشگری ایران در سال جاری، انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری كشورهای آسیایی است.
ویژگی های تاریخی، طبیعی، تمدنی و گردشگری همدان باعث شد چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) آبان ماه در این شهر برگزار شود و 80 نفر از اعضای اجلاس جهانی گردشگری از 30 كشور جهان در آن حضور بهم رسانند.
شبس**9386**1859
۰ نفر