۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۵۶
کد خبر: 83021659
T T
۰ نفر
موگرینی خواستار نقش پر رنگ تر اروپا در وضعیت آشفته جهانی شد

تهران – ایرنا – فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت كه در وضعیت آشفته بین الملل و در حالیكه نظام چندجانبه گرایی تهدید می شود، اروپا باید همكاری نزدیك تری با شركای بین المللی داشته باشد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، موگرینی روز دوشنبه در جمع سفرای كشورهای اتحادیه اروپا در بروكسل دیدگاه خود را در باره اوضاع سیاسی سال آینده جهان مطرح كرد و با اشاره به بی نظمی در دنیا گفت: سوال اینجاست كه این وضعیت گذرا است یا یك روند بلند مدت خواهد بود؟
وی بدون اشاره مستقیم به دونالد ترامپ، خروج آمریكا از توافق هسته ای ایران و توافق آب و هوایی پاریس را یادآور شد و گفت:سازمان تجارت جهانی در معادلات جهانی نقش مهمی دارد.
دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا از سفرای اروپا خواست تا به شركای بین المللی این اتحادیه ازجمله كانادا، استرالیا،ژاپن وكره جنوبی و تمام كشورهای آفریقا اطمینان دهند كه 'اروپا از صحنه بین الملل عقب نشینی نمی كند. بالعكس، در سال پیش رو مشاركت بیشتری خواهیم داشت.
موگرینی اظهار داشت كمیسیون اروپا افزایش بودجه سرویس اقدام خارجی اروپا را تا حدود 30 درصد پیشنهاد كرده تا نشان دهد كه 'با قواعد، با ارزش ها، با سیاست ها و همچنین با منابع مان آماده ایفای نقش در جهان هستیم.'
اتحادیه اروپا با حدود 500 میلیون نفر جمعیت بزرگترین بلوك تجاری جهان است.
اروپام**3234*1590
۰ نفر

سرخط اخبار جهان