۸ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۱۶
کد خبر: 82956550
T T
۰ نفر
دیدار بن سلمان با نتانیاهو فاش شد

تهران - ایرنا - یك مقام بلندپایه كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فاش كرد كه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به تازگی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اردن دیدار و گفت و گو كرده است.

به گزارش عصر جمعه ایرنا، وی به شبكه خبری المیادین گفت: این دیدار روز دوشنبه 18ماه جاری میلادی (28خرداد) با پیشنهاد و ابتكار محمد بن زاید ولیعهد امارات متحده عربی انجام شده است.
وی افزود: در جریان این دیدار طرح موسوم به «معامله قرن» و اقدام آمریكا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل مورد بررسی قرار گرفت.
این دیدار پس از آن انجام شد كه عربستان و امارات با اعطای كمك 2 و نیم میلیارد دلاری به اردن در پی بحران اقتصادی و اعتراض های داخلی این كشور، موافقت كردند.
مقام بلندپایه شورای همكاری خلیج فارس همچنین گفت كه در پی این دیدار، لحن اردن در قبال تصمیم آمریكا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تا حدودی عوض شده، زیرا اردن بعد از اعلام این تصمیم به شدت با آن مخالفت كرده و آن را غیر قانونی دانسته بود.
تحولات اخیر و انتشار برخی اخبار پیرامون دیدارهای غیر رسمی مقام های سعودی و صهیونیستی نشان می‌دهد كه عربستان و شماری از كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در تلاش برای عادی سازی روابط با تل آویو هستند، اقدامی كه به دلیل واكنش مخالفت‌ آمیز گسترده در میان افكارعمومی جهان اسلام و كشورهای عربی هنوز به صورت رسمی از جانب این دولت‌ها اعلام نشده است.
شبد**1480**1379
۰ نفر