۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۴۶
کد خبر: 82946068
T T
۰ نفر
سفير قطر در ايران: زمينه گسترش روابط اقتصادي 2 كشور مهياست

شيراز- ايرنا- سفير قطر در جمهوري اسلامي ايران گفت: با اقدامات انجام شده از سوي مسئولان ايران و قطر براي گسترش روابط، زمينه توسعه مراودات اقتصادي و بازرگاني ميان اين 2 كشور مهياست.

به گزارش ايرنا علي بن احمد علي السليطي، دوشنبه در ديدار با استاندار فارس در شيراز، با اشاره به رابطه ديرينه و تاريخي ايران و قطر بيان داشت: با توجه به سفر اخير مقام هاي دولتي استان فارس به قطر (فروردين 97) و رايزني هاي صورت گرفته براي تقويت همكاري اقتصادي 2 جانبه، تمام زمينه ها و امكانات براي همكاري و هم افزايي مطلوب بين طرفين فراهم است.

** نتايج سفر مقامات فارس به قطر به زودي عملياتي مي شود
استاندار فارس هم در اين ديدار با اعلام آمادگي اين استان براي گسترش تعامل و همكاري هاي هر چه بيشتر با كشور قطر به پاره اي از قابليت ها و توانمندي هاي فارس در بخش هاي مختلف اشاره و اظهار كرد: 10درصد مواد غذايي كشور در اين استان توليد مي شود و به عنوان نمونه، توليد سه ميليون تن از محصولات باغي به فارس اختصاص دارد.
اسماعيل تبادار افزود: 50 درصد از تنوع صنايع دستي كشور نيز به فارس تعلق دارد و اين استان در صنايع مختلف از جمله سيمان، سنگ هاي تزئيني، آهك و گچ از ظرفيت هاي فراواني برخوردار است.
وي ادامه داد: استان فارس به لحاظ موقعيت جغرافيايي فاصله اندكي با قطر دارد و روزانه پروازهاي متعددي از سه فرودگاه بين المللي اين استان به قطر انجام مي شود و همين امر مي تواند نقش موثري در گسترش روابط بازرگاني با قطر ايفا كند.
استاندار فارس، به رابطه ديرينه اين استان با قطر و به سفري كه فروردين ماه 97به اين كشور داشت اشاره كرد و گفت:
در اين سفر با ديدارهاي مختلفي كه با مقامات قطري داشتم، بيش از پيش به گرمي ارتباط و مراوده ديرينه دولتمردان قطري با جمهوري اسلامي ايران پي بردم.
تبادار اظهار كرد: در اين سفر كارگروه هاي مختلفي شكل گرفت و تصميم هايي كه در اين كارگروه ها اتخاذ شده به زودي عملياتي مي شود.
وي، با بيان اينكه مراوده جمهوري اسلامي ايران به ويژه استان فارس با قطر فراوان است، گفت: در زمان قطع روابط سياسي قطر با كشورهاي همسايه، جمهوري اسلامي ايران با التزام به رعايت حسن همجواري و همكاري منطقه اي به عنوان اصل مسلم حقوق بين الملل، در زمينه هاي مختلف به كشور قطر صادرات داشت كه 25 درصد از آن متعلق به فارس بود.
استاندار فارس با تاكيد بر همكاري اين استان در بخش هاي مختلف با قطر اظهار داشت: براي تحقق اين مهم تمام ملزومات آن را فراهم مي كنيم زيرا هم اينك همكاري هاي قطر با استان فارس حداقلي است در حالي كه ما خواستار همكاري حداكثري با اين كشور در بخش هاي مختلف هستيم.
تبادار، همچنين درمورد ميزباني قطر در رقابت هاي جام جهاني 2022 گفت: استان فارس به لحاظ نزديكي به دوحه (پايتخت قطر) در تمام حوزه ها از جمله گردشگري و اسكان در هتل ها، آماده همكاري با قطر براي ميزباني از اين رقابت هاست.
اسماعيل تبادار استاندار فارس، پانزدهم فروردين ماه 97 در راس يك هيات اقتصادي و بازرگاني به مدت 2 روز به كشور قطر سفر كرد. در اين سفر بر گسترش و تقويت روابط اقتصادي و بازرگاني اين استان با قطر تاكيد شد و راههاي بسط اين روابط مورد واكاوي قرار گرفت.
قطر به مركزيت دوحه در جنوب غربي قاره آسيا در منطقه خاورميانه و در شرق شبه‌ جزيره عربستان، در بخش جنوبي خليج فارس واقع شده‌ است.
6122 /6118

سرخط اخبار استان‌ها