۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۲
کد خبر: 82870430
T T
۰ نفر

حمله داعش در جنوب سامرا دفع شد

۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۲
کد خبر: 82870430
حمله داعش در جنوب سامرا دفع شد

بغداد - ایرنا - یك منبع امنیتی در استان صلاح الدین روز شنبه اعلام كرد كه نیروهای امنیتی و سرایا السلام (از گروههای الحشد الشعبی) حمله گروهك تروریستی تكفیری داعش در جنوب سامرا را دفع كردند .

به گزارش ایرنا ، این منبع امنیتی در مصاحبه با رسانه عراقی گفت : روز شنبه نیروهای امنیتی به كمك سرایا السلام حمله گروه تروریستی داعش در منطقه الفرحاتیه در جنوب سامرا (مركز) را دفع كردند.
این منبع امنیتی كه نخواست نامش ذكر شود گفت: نیروهای امنیتی در جریان این درگیری تعدادی از نیروهای داعش را به هلاكت رساندند.
لازم به ذكر است كه نیروهای امنیتی و سرایا السلام هر از چندی از دفع حملات گروه تروریستی داعش به سامرا خبر می دهند.
درهمین حال روز چهارشنبه گذشته مراسم زیارت میلیونی ایام شهادت امام هادی (ع) در سامرا با اجرای طرح ویژه امنیتی، بدون حادثه و با موفقیت برگزار شد.
سرلشكر 'عماد الزهیری' فرمانده عملیات سامرا با اعلام پایان موفقیت آمیز این طرح تاكید كرد با تدابیر انجام شده، مراسم امسال بدون هر گونه حادثه و اختلال امنیتی با موفقیت برگزار شد.
نیروهای امنیتی چند روز پیش از آغاز مراسم زیارت امام هادی (ع) نیز در دو عملیات جداگانه دو تیم تروریستی كه برای حمله به زائران امامین عسكریین برنامه ریزی كرده بودند را در این منطقه شناسایی و منهدم كردند.
تروریست های تكفیری در 22 فوریه 2006 (2فروردین 1385) گنبد مرقد امام هادی و امام حسن عسكری (ع) را مورد اصابت خمپاره قرار دادند و پس از آن نیز در 13 ژانویه 2007 (23 دی 1385) گلدسته های حرم را منفجر كردند.
پس از آن حملات تروریستی دیگری نیز به سامرا صورت گرفت تا از ورود زائران به شهر سامرا جلوگیری شود.
همچنین در آوریل 2017 (فروردین 1396) نیروهای امنیتی 40 تروریست داعشی را كه پایگاهشان در استان صلاح الدین بود دستگیر كردند كه قصد انجام عملیات تروریستی در سالگرد شهادت امام هادی را داشتند.
با تلاش و برنامه ریزی دولت عراق و نیروهای نظامی و امنیتی این كشور مراسم اربعین امسال نیز در سامرا با وجود تهدیدات امنیتی، بدون حادثه و در امنیت كامل بصورت میلیونی برگزار شد.
در سالهای اخیر و برغم خطرات تروریستی گاه با احتمال بسیار بالا، هزاران زائر عراقی و غیر عراقی بطور روزانه به سامرا رفته و حرم امامین عسكریین را زیارت كرده اند.
خاورم**380**

سرخط اخبار جهان