۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۰۹
کد خبر: 82867965
T T
۰ نفر
رييس جمهوري و نخست وزير تركيه عيد نوروز را تبريك گفتند

آنكارا- ايرنا- رجب طيب اردوغان رييس جمهوري و بينالي يلدريم نخست وزير تركيه با صدور پيامي فرا رسيدن عيد نوروز را تبريك گفتند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، اردوغان در پيام نوروزي خود، اين مناسبت را عيد آغاز دوباره، برادري، دوستي و همبستگي عنوان كرد.
وي در ادامه پيام خود با بيان اين كه عيد نوروز در جغرافياي گسترده اي از آسياي ميانه تا بالكان در اروپا با شور و شوق فراوان جشن گرفته مي شود، گفت: 'در نوروز خورشيد وارد درجه اول برج حمل مي شود و اين عيد به دليل ارزش هايي كه نوروز منعكس كننده آن است، اهميت دارد.'
اردوغان همچنين در پيام خود عنوان كرد: تمام شهروندان ما در اين شرايط حساس كه برخي محافل مي خواهند برادري هزار ساله ما را خدشه دار كنند، امروز را براساس روح آن و در فضاي صلح جشن بگيرند.
وي در اين پيام نوروز را به عنوان عيد بهار و حامل بركت و شادي به تمام شهروندان تركيه تبريك گفته و اظهار اميدواري كرد كه اين عيد راهي براي تقويت روابط برادري و همبستگي ملي و همدلي جهاني شود.
همچنين بينالي يلدريم نخست وزير تركيه با انتشار پيامي به مناسبت فرا رسيدن نوروز تاكيد كرد: اين روز صدها سال در جغرافياي گسترده از بالكان تا خاورميانه و از آناتولي تا آسياي ميانه نماد برادري، دوستي و همبستگي مردم بوده و امروز هم نماد تقويت صلح و برادري ماست.
وي با اشاره به اينكه در اين روز خوب بايد اتحاد و برابري بيش از هر وقت ديگر تقويت شود، اظهار كرد: به رغم افرادي كه آغاز فصل بهار و احياي دوباره زمين را وسيله اقدامات خشونت آميز خود قرار مي دهند، همه ما سطح زبان جهاني محبت، صلح و برادري را بالا برده و با مهر به همه نشان مي دهيم كه در مقابل هر گونه هرج و مرج و تروريسم ايستاده ايم.
نخست وزير تركيه فرا رسيدن نوروز را به ملت تركيه تبريك گفته و ابراز اميدواري كرد كه اين عيد وسيله اي براي جلب صلح و بركت باشد.
خاورم/1905

سرخط اخبار جهان