۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۴۴
کد خبر: 82830792
T T
۰ نفر
تقويت حضور نيروهاي دمكراتيك سوريه در مرزهاي اين كشور با تركيه

دمشق- ايرنا- نيروهاي دمكراتيك سوريه در 48 ساعت گذشته حضور خود را در مناطق مرزي در شمال و شمال غرب استان 'حسكه' با تركيه افزايش دادند.

به گزارش ايرنا، رسانه هاي مخالفان امروز (سه شنبه) به نقل از منابع محلي افزودند: نيروهاي دمكراتيك سوريه (كردها) نيروهاي خود را در منطقه 'اصفر نجار' در حنوب شهر 'راس العين' در شمال غرب استان 'حسكه' به سه گردان تقسيم كرده اند.
كردها نخستين گردان خود را در منطقه 'كشتو'، دومين گردان را در داخل شهر 'راس العين' و سومين گردان را در منطقه 'صنعتي' در شمال غرب استان حسكه در همسايگي كشور تركيه مستقر كرده اند.
اين نيروها براي واكنش به هر اتفاق جديدي از سمت نيروهاي تركيه در آمادگي كامل بسر مي برند.
حزب دمكراتيك سوريه نيروهاي بيشتري نيز در شرق شهر 'راس العين' در نزديكي روستا هاي 'علوك'و 'نداس' مستقر كرده است.
نيروهاي دمكراتيك همچنين مقرهاي ديده باني در طول مسير 'راس العين تا قامشلي' و 'راس العين تا تل ابيض' ايجاد و منازل نزديك مرز تركيه را از ساكنان آن خالي كرده اند.
ارتش تركيه 25 روز پيش، عمليات غير قانوني موسوم به «شاخه زيتون» را با هدف اخراج يگان هاي كرد از عفرين آغاز كرد.
بر اساس اعلام رسانه هاي تركيه در جريان اين عمليات بيش از 6 هزار نيروي نظامي ترك مشاركت دارند.
دولت آنكارا هدف از اين عمليات اشغالگرانه را نابودي عناصر حزب كارگران كردستان تركيه (پ.ك.ك)، حزب اتحاد دموكراتيك سوريه (پ.ي.د) و يگان‌هاي مدافع خلق سوريه (ي.پ.گ) در عفرين عنوان كرده است.
مقام هاي آنكارا، شاخه نظامي حزب اتحاد دموكراتيك سوريه (ي.پ.گ)، را متهم مي كنند كه با حزب كارگران كردستان تركيه همكاري دارد و آن را شاخه سوري اين گروه مي نامند.
خاورم**8005*1275
انتشار دهنده: مجيد جعفري

سرخط اخبار جهان