۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۱۸
کد خبر: 82824656
T T
۰ نفر
هفتمین نماینده حزب دموكراتیك خلق ها از مجلس ملی تركیه اخراج شد

آنكارا - ایرنا - در پی تایید حكم محكومیت فرهاد انجو عضو حزب دموكراتیك خلق ها و نماینده شهر شیرناك در مجلس ملی تركیه از سوی دادگاه استیناف، حق نمایندگی وی لغو و از مجلس اخراج شد.

به گزارش روز پنجشنبه رسانه های تركیه، شعبه دوم دادگاه كیفریی شیرناك، سال گذشته میلادی فرهاد انجو را به اتهام 'تبلیغ گروه تروریستی' به 43 ماه مجازات حبس محكوم كرد و در ادامه هفته گذشته دادگاه استیناف حكم محكومیت وی را تایید كرد.
بنا بر اعلام رسانه های تركیه، در پی تایید حكم انجو از سوی دادگاه استیناف، نامه رسمی دفتر نخست وزیری مبنی بر لغو حق نمایندگی وی در صحن علنی مجلس ملی تركیه خوانده شد و با اكثریت آراء اعضای پارلمان، فرهاد انجو نماینده شیرناك را از مجلس اخراج و عضویت وی در پارلمان تركیه لغو شد.
به گزارش ایرنا، بعد از فیگن یوكسك داغ نماینده سابق وان و نورسل آیدوغان نماینده مردم شهر دیاربكر در پارلمان تركیه، لیلا زانا نماینده شهر آغری، توقبا خزر اوزتورك نماینده وان و فیصل ساری یلدیز نماینده شهر شیرناك، وی هفتمین نماینده از حزب دموكراتیك خلق ها(ح.د.پ) است كه از مجلس تركیه اخراج و حق نمایندگی آنها لغو و سلب می شود.
تركیه بعد از كودتای 25 تیرماه سال گذشته، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو كرد و پس از آن نمایندگان زیادی به مراجع قضایی احضار شدند ولی نمایندگان حزب كُردی دموكراتیك خلق ها از حضور در مراجع قضایی سر باز زدند.
در پی این امر، صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوكسك داغ رهبران حزب دموكراتیك خلق های تركیه به همراه 9 نفر از نمایندگان این حزب همچنان از 14 آبان ماه سال گذشته بازداشت شدند و هم اكنون نیز در زندان به سر می برند.
دمیرتاش رهبر حزب دموكراتیك خلق ها(ح.د.پ) و رئیس سومین حزب مجلس تركیه به 142 سال زندان محكوم شده و در زندان ادیرنه در بازداشت است و فیگن یوكسك داغ رهبر شاخه بانوان و نماینده شهر وان این حزب نیز از مجلس ملی تركیه و حزب متبوعش اخراج شده است و در زندان كوندرای كوجاعلی در حبس به سر می برد.
تعداد اعضای حزب دموكراتیك خلق های تركیه(ح.د.پ) به عنوان سومین حزب بزرگ حاضر در مجلس این كشور در پی سلب عضویت هفت عضو آن به 52 نفر كاهش یافته است.
خاورم**1905**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده