۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۵:۳۶
کد خبر: 82822918
T T
۰ نفر
العبادی: نیروهای ائتلاف ضد داعش به تدریج خاك عراق را ترك می كنند

تهران - ایرنا - «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق سه شنبه اعلام كرد: دولت طرح هایی برای كاهش تدریجی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش (به سركردگی آمریكا) در خاك عراق دارد.

به گزارش پایگاه خبری «المسله» عراق، العبادی در كنفرانس هفتگی خود بدون ذكر جزئیات گفت: بیش از یكسال است كه طرح هایی برای خروج تدریجی نیروهای ائتلاف بین المللی مطرح شده است.
ائتلاف ضد داعش به سركردگی آمریكا روز دوشنبه (16 بهمن 96) اعلام كرد كه تعداد نیروهای خود را در سال 2018 كاهش خواهد داد.
از سوی دیگر، سخنگوی دولت عراق پیشتر اعلام كرده بود، تعداد نیروهای آمریكایی مستقر در عراق بالغ بر پنج هزار و 200 نفر است كه این میزان، كاهش خواهد یافت، اما همچنان گروهی از این نظامیان حضور خواهند داشت.
ژنرال «جاناتان براگا» فرمانده عملیات ائتلاف ضد داعش به سركردگی آمریكا تصریح كرد: ائتلاف، ساختار نیروهای خود را با رایزنی شركای عراقی و با هدف اطمینان از شكست دائمی داعش، تغییر خواهد داد.
این تحولات درحالی است كه با اعلام پایان گروهك تروریستی داعش در عراق در اوایل آذرماه جاری، بسیاری از احزاب، شخصیت ها و رسانه های عراقی با اشاره به منتفی شدن بهانه حضور آمریكا تحت پوشش ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در كشورشان، بیش از پیش خواستار خروج نیروهای آمریكایی از عراق شده اند.
آمریكایی ها كه در سال 2011 بدلیل شكست ها و ناكامی های مكرر، مجبور به ترك عراق شده بودند، سه سال بعد به بهانه مبارزه با داعش و در راس یك ائتلاف خودخوانده بین المللی بار دیگر وارد این كشور شدند.
شبس**9363*1613*
۰ نفر