۳۰ دی ۱۳۹۶، ۰:۴۵
کد خبر: 82801150
T T
۰ نفر
امارات، قطر را ازنقشه هاي موزه لوور ابوظبي حذف كرد

تهران - ايرنا - «انديشكده سياست خاور نزديك واشنگتن» روز جمعه در بخشي از مقاله خود نوشت: در بخش ويژه كودكان در موزه لوور ابوظبي، نقشه هاي خليج فارس عرضه شده است كه هيچ نشاني از شبه جزيره قطر در آن ديده نمي شود.

به گزارش ايرنا، «سايمون هندرسون» در مقاله اي با عنوان « تشديد دشمني امارات و قطر» ضمن اعلام اين خبر، نوشت: حذف قطر از نقشه خليج فارس شايد با مجوز فرانسه براي استفاده از اسم 'لوور' به امارات متحده عربي منافات داشته باشد.
شعبه موزه لوور در امارات 11 نوامبر (20 آبان 96) با سرمايه‌گذاري بالغ بر يك ميليارد دلار و با حضور «امانوئل مكرون» رئيس جمهوري فرانسه در ابوظبي افتتاح شد.
در ادامه تنش ابوظبي و دوحه، امارات روز سه شنبه (26 دي ماه) اعلام كرد كه به دليل آن كه هواپيماي مسافربري اين كشور از سوي جنگنده هاي قطري رهگيري شده است، از دوحه به سازمان ملل متحد شكايت مي كند.
در همين حال، وزارت امور خارجه قطر خبر رسانه هاي اماراتي مبني بر رهگيري يك فروند هواپيماي مسافربري اماراتي از سوي جنگنده هاي قطري را تكذيب كرد.
عربستان، امارات، بحرين و مصر 15 خردادماه 96 با متهم كردن دوحه به حمايت از تروريسم و افراط گرايي، روابط ديپلماتيك خود با قطر را قطع كردند و مرزهاي زميني، دريايي و هوايي خود را به روي اين كشور بستند.
رياض به همراه متحدانش فهرستي از خواسته‌هاي خود را براي برقراري روابط مجدد با دوحه از طريق كويت به قطر اعلام كرده‌اند.
بر اساس اعلام رسانه‌ها، از جمله خواسته‌هاي كشورهاي تحريم كننده، تعطيلي شبكه خبري الجزيره، بسته شدن پايگاه نظامي تركيه در قطر، توقف همكاري نظامي آنكارا با دوحه، كاهش روابط ديپلماتيك دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمين، و آنچه ارتباط با گروه‌هاي تروريستي القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار مي‌رود.
شبس**9363**انتشاردهنده: عزيز موسوي
۰ نفر