رئیس فراكسیون امید مجلس: برای تجهیز آتش نشانان به تكنولوژیهای پیشرفته با كمبود منابع روبه رو هستیم

تهران-ایرنا- رئیس فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: برای تجهیز آتش نشانان به تكنولوژی های پیشرفته برای اطفای حریق با چالش جدی و كمبود منابع رو به رو هستیم كه باید با كمك همه مسئولین نسبت به تجهیز آتش نشانان به ادوات مورد نیاز و پیشرفته اقدامات اساسی صورت بگیرد.

به گزارش ایرنا محمد رضا عارف در پست اینستاگرام خود نوشت:یكسال از حادثه تلخ ساختمان پلاسكو می‌گذرد،یاد و خاطره حماسه آفرینان پلاسكو و شهدای آتش‌نشان برای همیشه ایام در خاطره‌ها خواهد ماند و در برابر ایثار و از خودگذشتگی آتش‌نشانان عزیز كه شجاعانه برای نجات جان هم نوعان خود،جانفشانی می‌كنند سر تعظیم فرود می‌آوریم.
وی در این یادداشت افزود:حادثه پلاسكو حقیقتا زنگ خطری بود كه باید نسبت به ایمنی ساختمانها بویژه در كلان شهر تهران حساسیت لازم را داشته باشیم. وضع استحكام ساختمان‌های تهران و نیز راه‌های دسترسی به آن‌ها در صورت بروز حوادث سنگین چندان مناسب نیست.
رئیس فراكسیون امید یادآور شد: در دولت اصلاحات اقداماتی در خصوص رعایت آیین نامه ساخت و ساز و مقاوم سازی ساختمان های فرسوده صورت گرفت كه لازم است در مدیریت جدید شهری نسبت به این مهم توجه جدی‌تری شود.
عارف تاكید كرد:مجمع امید 51 نفره مطمئنا یكی از برنامه‌های جدی كه در دستور كار قرار خواهد داد بحث ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمانها و نیز تلاش برای تامین منابع مورد نیاز برای ارتقا و كارآمدی بیشتر سازمان آتش نشانی خواهد بود.
به گزارش ایرنا ساختمان17 طبقه پلاسكو، ساختمانی تجاری در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول تهران كه یكی از مهمترین مراكز تولید و فروش پوشاك در تهران بود، در روز پنج‌شنبه 30 دی 1395 پس از 54 سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و 560 واحد تجاری در آن نابود شد.
بر اثر این حادثه و عملیات‌های آواربرداری پس از آن حدود 235 نفر مصدوم شدند كه برخی از آنها بصورت سرپایی مداوا شدند.یكی از آتش نشانان حاضر در زمان تخریب به علت شدت سوختگی در بیمارستان درگذشت. همچنین پیكر 15 آتش‌نشان و 5 شهروند عادی نیز از زیر آوار خارج شد.
سیام**2021**1449
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد