۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۷:۵۴
کد خبر: 82764679
T T
۰ نفر
بیشتر آمریكایی ها به ریاست جمهوری ترامپ بدبین هستند

تهران – ایرنا – طبق نظرسنجی جدیدی كه در آمریكا انجام شده است، اكثر مردم نگاهی بدبینانه به ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سیاست و مسیر كلی كشورشان دارند.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی تازه آسوشیتدپرس و «مركز NORC برای پژوهش های امور عمومی» نشان می دهد كه كمتر از یك چهارم مردم آمریكا معتقد هستند كه ترامپ در زمینه تحقیق وعده های انتخاباتی خود به رای دهندگان خوب عمل كرده است.
بنا بر این گزارش، در حالی كه سال 2017 به پایان خود نزدیك می شود، اكثر آمریكایی ها نگاه بدبینانه ای به ریاست جمهوری ترامپ، سیاست در آمریكا و مسیر كلی كشورشان دارند. تنها سه نفر از هر ده آمریكایی عقیده دارند كه آمریكا در مسیر درست حركت می كند و 52 درصد گفتند از زمانی كه ترامپ رئیس جمهوری شده است، اوضاع كشورشان بدتر شده است.
بیست و سه درصد از مردم آمریكا می گویند كه ترامپ به وعده هایش عمل كرده و سی درصد دیگر تصور می كنند كه وی برای تحقق وعده های انتخاباتی اش تلاش كرده اما شكست خورده است. همچنین 45 درصد هم می گویند كه ترامپ اصلا به وعده هایش عمل نكرده است.
نظرسنجی دیگری كه ماه جاری میلادی توسط آسوشیتدپرس و NORC انجام شد، نشان می دهد كه محبوبیت ترامپ به 32 درصد كاهش یافته است. به این ترتیب، او نامحبوب ترین رئیس جمهوری آمریكا در سال اول ریاستش است. یك چهارم از جمهوریخواهان می گویند كه ترامپ را تایید نمی كنند. ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان وارد كارزار انتخاباتی شد.
در حالی كه بیكاری در آمریكا حدود چهار درصد است، چهل درصد از مردم این كشور مدیریت اقتصادی ترامپ را تایید می كند. اما تنها سه نفر از ده آمریكایی رویكرد وی در قبال بیمه خدمات بهداشت و درمان، سیاست خارجی و مالیات ها را تایید می كنند.
اگر چه ترامپ از سال اول ریاست جمهوری خود خرسند اما تردیدی نیست كه در سال 2017 دستاورد مهمی برای تصویب قوانین مورد نظر خود در كنگره نداشته است. این در حالی است كه جمهوریخواهان تلاش می كنند تا قانون اصلاح نظام مالیاتی را تصویب كنند.
از سوی دیگر، تنها 25 درصد از آمریكایی ها فكر می كنند كه از زمان روی كار آمدن ترامپ، وضعیت كشور بهتر شده است و تنها بیست درصد می گویند كه شخصا در وضعیت بهتری قرار گرفته اند.
همچنین تنها 9 درصد تصور می كنند كه ریاست جمهوری ترامپ منجر به اتحاد بیشتر در كشور شده است اما 67 درصد فكر می كنند كه با رئیس جمهوری شدن ترامپ، كشور دچار شكاف بیشتر شده است.
در میان رای دهندگان جمهوریخواه، 41 درصد بر این باورند كه ترامپ كشور را دچار شكاف كرده است و تنها 17 درصد از رای دهندگان جمهوریخواه می گویند كه وی كشور را متحد كرده است.
نظرسنجی اول آسوشیتدپرس و NORC از سی نوامبر (نهم آذر ماه) تا چهارم دسامبر (13 آذر ماه) انجام شد و از هزار و 20 نفر نظرخواهی شد. نظرسنجی بعدی نیز از هفتم دسامبر (16 آذر ماه) تا یازدهم دسامبر (بیستم آذر ماه) انجام شد. حاشیه خطای نظرسنجی اول 3.7-/+ درصد و حاشیه خطای نظرسنجی دوم 4.3-/+ در نظر گرفته شده است.
شبك**9423**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

سرخط اخبار جهان