۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82761368
T T
۰ نفر
رواج فساد مالی در آمریكا در طول یك سال حكمرانی ترامپ

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه از واشنگتن گزارش داد: نتایج یك نظرسنجی حاكی است كه به اعتقاد مردم آمریكا، جامعه آمریكایی از زمان روی كار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری این كشور، به لحاظ مالی فاسدتر شده است.

براساس این گزارش، نظرسنجی موسسه «ترنس پرنسی اینترنشنال» نشان داد كه از هر 10 آمریكایی، تقریبا شش نفر اعتقاد دارند كه فساد مالی در 12 ماه گذشته افزایش یافته است؛ این رقم در ژانویه 2016 حدود یك سوم از هر 10 نفر بود.
در همین حال، 44 درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی گفتند كه فساد مالی در كاخ سفید فراگیر شده است و هشت درصد نیز به كنگره به عنوان یكی از اركان فاسد دولت اشاره كردند.
همچنین حدود هفت نفر از هر 10 نفر بر این باورند كه دولت آمریكا در مبارزه با فساد مالی كوتاهی كرده است، این تعداد در نظرسنجی ای كه در سال 2016 در همین زمینه انجام شد، نیمی از 10 پرسش شونده را در بر می گرفت.
دولت ترامپ با وعده به مبارزه با فساد در واشنگتن روی كار آمد، اما خود را از امپراطوری تجاری جهانی اش جدا نكرد و منتقدان آنچه را تضاد منافع برای رئیس جمهوری می نامند، تقبیح كرده اند.
این نظرسنجی برپایه مصاحبه تلفنی با یكهزار و پنج نفر در فاصله زمانی بین اكتبر تا نوامبر (مهر تا آذر) تهیه و حاشیه خطای آن 3.1 (سه ممیز یك) درصد اعلام شد.
اروپام**9109**3404**مترجم: نیره مجیدی راد**انتشار: محسن اسماعیلی

سرخط اخبار جهان