۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۲
کد خبر: 82758853
T T
۰ نفر
كاهش 12 ميليارد دلاري كشف كالاي قاچاق استان تهران در سال 95

تهران- ايرنا- استاندار تهران گفت: در سال 94 بر اساس گزارش ارايه شده 24 ميليارد دلار كالاي قاچاق در استان كشف شده كه اين رقم در سال 95 به 12.5 ميليارد دلار كاهش يافت كه نشان دهنده اراده جدي دستگاه ها در برخورد و كنترل قاچاق كالا است.

به گزارش عصر يكشنبه خبرنگار ايرنا محمد حسين مقيمي در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان بر اتخاذ طرحي در جهت هماهنگي دستگاه ها براي كنترل ورود كالاهاي قاچاق در استان تاكيد كرد.
در اين جلسه كه در محل استانداري تهران برگزار شد ، موضوع بررسي وضعيت قاچاق و لزوم راه اندازي سامانه آنلاين رصد فعاليت قاچاق در سطح ناوگان و مبادي ورودي در دستور كار قرار گرفت.
دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران نيز در اين جلسه گفت: تاكنون 6 هزار واحد صنفي در بازار در خصوص قوانين سختگيرانه برخورد با قاچاق كالا توجيه شده اند.
ابوالفضل پوراحمد نژاد افزود: بانك اطلاعاتي خوبي از مجموعه كسبه بازار و شبكه هاي تامين كننده كالاهاي خارجي شناسايي و ارتباط خوبي با واحدهاي صنفي انجام شده است.
پوراحمدنژاد در ادامه با ارائه گزارشي از وضعيت رصد واحدهاي صنفي گفت: در حوزه عرضه لوازم ورزشي 462 واحد، پوشاك 3 هزار و 414 واحد، لوازم آرايشي و بهداشتي 850 واحد، اسباب بازي هاي خارج از عرف جامعه اسلامي 293 واحد، قطعات كامپيوتر فاقد ضمانت 742 واحد رصد و شناسايي شده كه از ميان آنها 2816 واحد اخطار گرفته،386 واحد به دليل رعايت قوانين پس از اخطار، تشويق شده و 2869 واحد نيز تذكر گرفته اند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر روند كاهشي ورود كالاهاي قاچاق به پايتخت را شاهد هستيم.
در اين جلسه براساس گزارش ارائه شده و رصد اطلاعاتي انجام شده در سطح كشور در سال 94، تعداد 94 پرونده قاچاق به ارزش 9200 ميليارد تومان و در سال 95، 152 پرونده به ارزش 17 هزار و 500 ميليارد تومان شناسايي شده است.
همچنين پيشنهاد راه اندازي سامانه اسكنرهاي ماشيني در محورهاي ورودي به عنوان راهكاري در كاهش ميزان ورودي قاچاق به استان مطرح شد.
هفتمين جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز عصر امروز (يكشنبه) به رياست‌ محمد حسين مقيمي استاندار تهران برگزار شد.
خبرنگار: سيد جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
۰ نفر