۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۱
کد خبر: 82747090
T T
۰ نفر
سخنگوی وزارت امور خارجه: از وضعیت سلامتی شیخ عیسی قاسم به شدت نگران هستیم

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از وضعیت سلامتی شیخ عیسی قاسم به شدت ابراز نگرانی كرد و خواستار مداخله مجامع و سازمان های بین المللی برای رفع محدودیت ها و رسیدگی فوری و مطمئن به وضعیت جسمانی وی شد.

به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر وخامت وضعیت جسمانی آیت الله شیخ عیسی قاسم از رهبران دینی بحرین، ضمن ابراز نگرانی شدید از به خطر افتادن سلامتی وی ، مسئولیت عواقب تأخیر در معالجه و روند درمانی آیت الله شیخ عیسی قاسم را متوجه حكومت بحرین دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: مقام های بحرینی با ایجاد محدودیت های شدید و استمرار حصر، دسترسی ایشان به خدمات درمانی و پزشكان معتمد را دشوار كرده اند.
قاسمی بار دیگر با تأكید بر اینكه استمرار رویكردهای امنیتی مقام های بحرینی وضعیت را در این كشور پیچیده تر خواهد كرد، خواستار مداخله مجامع و سازمان های بین المللی برای رفع محدودیت ها و رسیدگی فوری و مطمئن به وضعیت جسمانی وی شد.
به گزارش ایرنا، یكی از رهبران جنبش الوفاق بحرین روز یكشنبه از وخامت حال آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع دینی بحرین خبر داده بود.
وی گفته بود كه عیسی قاسم نیاز به معالجه فوری دارد و این درحالی است كه اكنون در بازداشت اجباری قرار دارد و نیروهای امنیتی در اطراف منزلش مستقر شده اند.
درهمین حال با بحرانی شدن وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم رهبر جنبش الوفاق بحرین خانواده وی نیز خواستار اعزام تیم پزشكی بین المللی برای مداوای او شدند.
شامگاه دوشنبه اطراف منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در محله الدراز صحنه درگیری میان نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه و جوانان بحرینی بود.
مردم بحرین در اعتراض به بی توجهی دولت بحرین به وخامت حال آیت الله شیخ عیسی قاسم در مناطق مختلف این كشور تظاهرات كردند.
پس از اوج گیری تظاهرات ضددولتی در بحرین ، رژیم این كشور شیخ عیسی قاسم هفتاد ساله را به دلیل سخنرانی‌هایش تحت تعقیب قضایی و سپس حصر خانگی قرار داد.
سیام**3070**1449**تنظیم كننده: داود نخ كوب نیاسر**انتشار دهنده: امیر كاردان راد