تحریم و فشار بیشتر بر كره شمالی، وعده ترامپ به رئیس جمهور كره جنوبی

پكن- ایرنا - كاخ ریاست جمهوری كره جنوبی اعلام كرد به دنبال آزمایش موشكی جدید كره شمالی، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریكا در یك مكالمه تلفنی به 'مون جائه این' رئیس جمهوری كره جنوبی وعده داده است تحریم و فشار بیشتر بر كره شمالی وارد كند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ بر اساس گزارش كاخ ریاست جمهوری كره جنوبی، ترامپ به 'مون جائه این' رئیس جمهوری كره جنوبی وعده داده است با همكاری چامعه جهانی تحریم های بیشتری علیه پیونگ یانگ اعمال كند.
مكالمه تلفنی رئیسان جمهوری آمریكا و كره جنوبی در مورد كره شمالی در حالی است كه وزیر خارجه آمریكا هم آزمایش جدید موشكی كره شمالی را قویا محكوم كرده و از جامعه بین المللی خواسته است فشارهای دیپلماتیك و اقتصادی خود را علیه پیونگ یانگ افزایش دهند.
رئیس ستاد مشترك ارتش كره جنوبی اعلام كرد كه كره شمالی بامداد امروز چهارشنبه به وقت محلی یك فروند موشك بالستیك شلیك كرده است.
گفته می شود موشك از استان «پیونگان جنوبی» و به سمت شرق شلیك شده و ارتش كره جنوبی و آمریكا در حال اوضاع بررسی اوضاع هستند.
در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه به درخواست نمایندگان آمریكا، ژاپن و كره جنوبی و در واكنش به آخرین آزمایش موشكی كره شمالی ، نشست فوق العاده ای را درباره چگونگی برخورد با آزمایش اخیر موشك بالستیك كره شمالی برگزار می كند.
آزمایش چند موشك دوربرد با قابلیت حمل كلاهك هسته ای از سوی كره شمالی در چند ماه گذشته؛ باعث افزایش تنش ها بین این كشور با برخی از كشورهای منطقه از جمله ژاپن و كره جنوبی و همچنین آمریكا شده است.
پیونگ یانگ از سال 2006 میلادی تا كنون 8 موشك دوربرد آزمایش كرده است كه آخرین آن بامداد امروز انجام شد.
به دنبال آزمایش ششمین بمب هسته ای این كشور كه سوم سپتامبر(شهریور) صورت گرفت آمریكا با كمك چین و روسیه قطعنامه ای را در سازمان ملل علیه این كشور تصویب كرد كه باعث واكنش شدید كره شمالی شد به طوری كه این كشور هشدار داد به واسطه اعمال تحریم های سرسختانه علیه این كشور، ژاپن را غرق و آمریكا را به خاكستر تبدیل خواهد كرد.
كارشناسان نظامی می گویند با توجه به اینكه آخرین موشك كره شمالی قبل از این آزمایش جدید، حدود سه هزار و 700 كیلومتر برد داشته است هدف از این پرتاب، نشان دادن این امر بود جزیره آمریكایی 'گوام' كه سه هزار و 400 كیلومتر با كره شمالی فاصله دارد در تیررس این موشك قرار دارد.
آزمایش جدید اتمی كره شمالی در حالی است كه وزارت خارجه كره جنوبی روز گذشته این آزمایش را پیش بینی كرده و گفته بود نشانه هایی دریافت شده است مبنی بر این كه كره شمالی قصد دارد دست به یك آزمایش موشكی جدید بزند.
همزمان خبرگزاری كیودو از ژاپن نیز گزارش كرده بود كه دولت به دلیل دریافت علایم رادیویی احتمال می دهد كه كره شمالی قصد انجام آزمایش موشكی داشته باشد و به حال آماده باش درآمده است.
شبد**آساق**1904**1379
انتشار دهنده: هادی افتخاری