۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۳۰
کد خبر: 82730777
T T
۰ نفر
وزير خارجه فرانسه با خانواده هاي جان باختگان زلزله در ايران و عراق ابراز همدردي كرد

تهران - ايرنا - وزير امور خارجه فرانسه در پيامي با خانواده هاي قربانيان و جان باختگان زلزله اخير در مناطق غرب كشور ابراز همدردي كرد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني سفارت فرانسه در تهران، ژان ايو لودريان در اين پيام تصريح كرد: به دنبال زمين لرزه 12 نوامبر (21 آبان)، فرانسه به خانواده قربانيان حادثه تسليت مي گويد و همبستگي عميق خود را به تمام خانواده هاي آسيب ديده اعلام مي دارد.
وي افزود: در اين لحضات دشوار، فرانسه حمايت خود را به اطلاع مقامات و مردم ايران و عراق مي رساند.
به گزارش ايرنا زمين لرزه شديدي ساعت 21:48 شامگاه يكشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقياس دروني زمين (ريشتر) در ژرفاي 9و33 كيلومتري زمين استان هاي كرمانشاه، ايلام و كردستان و بخش هاي گسترده اي از غرب و شمال غرب كشور را لرزاند.
اين زمين لرزه كه كانون آن جنوب حلبچه عراق نزديك مرزهاي استان كرمانشاه گزارش شده زيان ها و آسيب هاي زيادي در استان هاي كرمانشاه و ايلام به بار آورده است و تا كنون بيش از 100 پس لرزه داشته است.
شمار كشته ها و مصدومان بر اساس اعلام مسوولان كشوري تا ساعت16 روز سه شنبه در استان كرمانشاه 432 كشته و 7817 مصدوم است و اكنون رئيس جمهوري و دولتمردان براي بررسي وضعيت، برنامه ريزي و كمك رساني به آسيب ديدگان در منطقه زلزله زده حضور دارند.
سيام**6984**1449**تنظيم: امير خان زاده**انتشار: امير كاردان راد
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست