۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82717913
T T
۰ نفر

باران صبحگاهی زائران كربلا را غافلگیر كرد

۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82717913
باران صبحگاهی زائران كربلا را غافلگیر كرد

كربلا - ایرنا - بارش باران صبحگاهی امروز (جمعه) زائران شهر كربلا را غافلگیر كرد و شهرهای بلد و سامرا هم در شمال بغداد حال و هوای اربعینی گرفته اند.

به گزارش ایرنا، شهرهای عراق طی چند روز گذشته میزبان گرد و غبار شدید بود و حتی این پدیده موجب لغو تعداد زیادی از پروازها به شهرهای بغداد، نجف و كربلا شد.
اما از شب گذشته باران رحمت الهی در شهر كربلا شروع به باریدن كرد و صبح امروز نیز برای دقایقی ادامه داشت.
در حال حاضر جمعیتی میلیونی از زائران به خصوص از ایران و سایر كشورها در كربلا حضور دارند كه در موكب ها اسكان یافتند و تعداد زیادی نیز در فضای باز خیابان های اصلی و اطراف حرم و بین الحرمین شب را می گذرانند كه بارش باران سبب شد جای خود را ترك و به دنبال پناهگاه باشند.
با توجه به تعداد كثیر زائران در شهر، چنانچه روند بارش باران در روزهای آینده بیشتر شود این موضوع مشكلاتی را به وجود خواهد آورد.

** بلد و سامرا هم حال و هوای اربعینی دارد
از هنگامی كه ایرانی ها نیز بطور گسترده به آیین پیاده روی اربعین پیوسته اند، شهرهای بلد و سامرا هم در شمال بغداد حال و هوای اربعینی گرفته اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حالا چند سالی است كه شهر امامین عسكریین میزبان صدها هزار زائری است كه از كشورهای مختلف به ویژه ایران برای زیارت اربعین به عراق سفر می كنند.
در طول مسیر حدودا 105 كیلومتری بغداد به سامرا چند موكب برای پذیرایی از زائران راه اندازی شده است.

** پیش بینی آب و هوا طی امروز و فردا:

جمعه 12 آبانماه 96:
مناطق مركزی و جنوبی عراق: هوای كمی تا قسمتی ابری و افزایش غبار در روز.
با نزدیك شدن به ساعات شب بتدریج بر حجم ابرها افزوده شده و باران خفیف همراه گاهی با رعد و برق پیش بینی می شود.
دمای هوا تغییر چندانی با روز پنجشنبه نخواهد داشت اما بر شدت وزش باد افزوده خواهد شد و سرعت آن به 30 – 40 كیلومتر ممكن است برسد.

شنبه 13 آبانماه 96:
مناطق مركزی و جنوبی عراق: هوا ابری همراه با بارش خفیف در مناطق مركزی عراق گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود. در ساعات پایانی روز از شدت ابرها كاسته خواهد شد. دمای هوا نسبت به روز قبل در مركز عراق چند درجه در جنوب كمی كاهش می یابد. بادهای جنوب شرقی ملایم تا كمی تند (10 – 20 كیلومتر در ساعت) خواهد بود كه در برخی ساعات روز به 30 تا 40 كیلومتر خواهد رسید و موجب افزایش گرد و غبار می شود.
شبد**خاورم**۱۰۶۷**380**1379
انتشار دهنده: هادی افتخاری

سرخط اخبار جهان