۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82701471
T T
۰ نفر
راهپیمایی اربعین حسینی از جنوبیترین نقطه عراق آغاز شد

بغداد - ایرنا - اولین طلایه داران اربعین حسینی كه قریب یكهزار زائر حسینی هستند، امروز (پنجشنبه) حدود 20 روز مانده به اربعین مقدس حسینی، طی مراسمی باشكوه از جنوبیترین نقطه عراق راهپیمایی اربعین را آغاز كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش بینی می شود این یكهزار زائر، كه امروز از 700 كیلومتری جنوب كربلا پیاده روی اربعین را آغاز كرده اند، در روزهای آینده به موج میلیونی از انسان هایی تبدیل شوند كه همگی در ضرب آهنگی واحد سر در راه كربلا خواهند گذاشت.
در صفوف راهپیمایان اربعین از هر ملت و قومی و از هر زبان و گویشی شانه در شانه هم از شهرهای مختلف عراق و از خارج این كشور به راه می افتند و طبیعتا حضور زائران ایرانی در این پیاده روی میلیونی كه طولانی ترین و پرجمعیت ترین راهپیمایی سالانه در روی كره زمین است، حضور چشمگیری دارند.
حضور زائران ایرانی نیز در راهپیمایی امروز كه از منطقه 'راس البیشه' از توابع شهرستان فاو در استان بصره در جوار دریای خلیج فارس آغاز شد، محسوس بود كه امسال توانسته اند خود را به آغاز شروع راهپیمایی اربعین حسینی برساندند.
شروع پیاده روی اربعین حسینی امروز با برگزاری مراسم ویژه ای همراه بود و نماینده مرجعیت عالی عراق در نجف اشرف و جمعی از مسوولان محلی استان بصره و علما و فضلا در آن حضور داشتند.
راهپیمایان كه از اقشار مختلف مردم هستند، پرچمی را به نشانه شروع رسمی پیاده روی اربعین حسینی بالا بردند و بعد از پایان مراسم ویژه ، پای پیاده به سمت حرم اباعبدالله الحسین (ع) به راه افتادند.
این مراسم كه با كمك و همكاری دفتر آیت الله سید محمد سعید حكیم - یكی از مراجع اربعه عظام عراق – برگزار شده، با شعار 'من البحر الی النحر' ( از دریا تا گردن بریده) آغاز شد.
'عزالدین الحكیم' فرزند آیت محمد سعید حكیم در این مراسم گفت كه در پیاده روی اربعین حسینی هیچ تفاوتی بین مومنان از حیث اینكه از چه مذهب و نژاد یا قوم و قبیله و یا بزرگ و كوچك و غنی و فقیر هستند، وجود ندارد.
نماینده مرجعیت در این مراسم از همه راهپیمایان اربعین حسینی خواست كه به منش و سیره امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و عترت (ع) در خصوص برپایی نماز و به جای آوردن واجبات عبادی و حفظ اخلاق و تربیت اسلامی پایبند باشند.
عزالدین الحكیم تاكید كرد كه اربعین حسینی صحنه آموزش و تمرین در مدرسه امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
در این مراسم با توجه به حضور جمعی از مسوولان و مقامات امنیتی استان بصره از تلاش های نیروهای امنیتی در حفاظت و پاسداری از زائران در طول مسیرهای پیاده روی به سوی حرم امام حسین (ع) تقدیر شد.
این مراسم برای پنجمین سال متوالی است كه در جنوبی ترین نقطه عراق به نشانه شروع پیاده روی میلیونی حسینی برگزار می شود.
خاورم**353**352**380*1479
ناشر:حسن سالك رضائی