۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۹
کد خبر: 82698500
T T
۰ نفر
نوری المالكی: عملیات ارتش در كركوك فقط علیه قانون شكنان است

بغداد - ایرنا -نوری المالكی معاون رئیس جمهوری عراق تاكید كرد: هدف از عملیات سیطره مجدد دولت مركزی بر كركوك علیه شهروندان كرد نیست بلكه بر ضد قانون شكنان است

به گزارش ایرنا، نوری المالكی دوشنبه شب در اظهاراتی، از همه طیف های سیاسی خواست با وحدت كلمه برای دفاع از میهن و دستاوردهای روند سیاسی در عراق تلاش كنند.
وی گفت: عملیات برقراری امنیت و بازگرداندن جایگاه و اعتبار دولت مركزی فقط علیه قانون شكنانی است كه صراحتا عدم پایبندی خود به قانون اساسی را نشان دادند و الزامات همزیستی مسالمت آمیز میان اجزاء مختلف جامعه كركوك را قربانی كردند.
نخست وزیر سابق عراق گفت: مدیریت سیاسی جدایی طلبان بدلیل برخورداری از تخلیلات توسعه طلبان و رفتارهای خلاف قانون اساسی و برغم توصیه های مكرر مرجعیت دینی، كشورهای منطقه و جهان و همه شركای سیاسی، یك فرصت طلایی را به دولت بغداد دادند تا بتواند شرایط را در مناطق مورد منازعه به وضعیت مطابق با قانون اساسی بازگرداند.
نیروهای مسلح عراق از اولین ساعات بامداد امروز عملیات پیشروی خود را برای بازپس گیری كنترل شهر كركوك و چاه های نفت آن را آغاز كردند كه گزارش ها حاكیست تاكنون بخش های زیادی از مناطق آزاد شده اند.
برخی از رسانه های كرد زبان شمال عراق امروز با انتشار صحنه هایی از وضعیت نیروهای پیشمرگه كرد، وضعیت یاس را در چهره های آنها به نمایش گذاشتند.
خاورم**380**