۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۲
کد خبر: 82698170
T T
۰ نفر
خشم ترامپ از سناتور دمكرات به خاطر حمایتش از برجام

تهران - ایرنا - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا روز دوشنبه در پیامی توییتری از چاك شومر سناتور دمكرات این كشور به دلیل مخالفت با تصمیم وی در ارتباط با اعلام پایبند نبودن ایران به برجام انتقاد كرد.

به گزارش ایرنا، ترامپ توییت كرد: سناتور دمكرات شومر از توافق ایران كه ساخته و پرداخته باراك اوباما بود، نفرت داشت، اما حالا كه پای من به میان آمده، با این توافق، موافق است. چاك این را به اسرائیل بگو!
چاك شومر در سال 2015 زمانی كه توافق هسته ای منعقد شد، با توافق مخالفت كرد و در آن زمان علیه لغو تحریم های ضد ایرانی، دلیل و برهان آورد؛ اما پس از اقدام ترامپ برای تائید نكردن پایبندی ایران به برجام، با این تصمیم مخالفت كرد.
شومر در مطلبی كه در روزنامه نیویورك پست منتشر شد، اینگونه توضیح داد: در مورد توافق هسته ای، سوء ظن بالایی داشتم. به توافق رای منفی دادم، اما اكنون باید به توافق برای نتیجه بخش بودن، زمان داد. وی افزود: بدترین اموری كه ایران اكنون در حال انجام آن است، در قالب توافق هسته ای نیست، بلكه خارج از آن است.
تصمیم ترامپ برای تائید نكردن پایبندی ایران به توافق هسته ای، انتقادهای گسترده ای در داخل و خارج از آمریكا به همراه داشته است.
جان كری وزیر امور خارجه سابق آمریكا گفت كه تائید نشدن پایبندی ایران به برجام، منافع امنیت ملی آمریكا را به خطر می اندازد. وزارت امور خارجه روسیه نیز تصمیم رئیس جمهوری آمریكا را به شدت نگران كننده خواند. اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس نیز با این تصمیم مخالفت كردند.
اروپام**9109**1908
مترجم: نیره مجیدی راد*ناشر : افشار دارابی

سرخط اخبار جهان