۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر: 82692389
T T
۰ نفر

انشعاب در حزب اتحاد دمكراتيك سوريه

۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر: 82692389
انشعاب در حزب اتحاد دمكراتيك سوريه

دمشق - ايرنا - گروه ديگري از نظاميان عرب عضو حزب اتحاد دمكراتيك سوريه در استان حسكه از آن جدا شدند.

پايگاه خبري 'الدررالشاميه' روز چهارشنبه اعلام كرد افراد جدا شده از ساكنان روستاي 'الراويه' در غرب شهر راس العين بودند كه به صورت اجباري به نيروهاي كرد پيوسته بودند.
براساس اعلام اين پايگاه خبري، اين نيروها روز يكشنبه پس از جدا شدن از 'PYD' وارد تركيه شدند.
برخي از اين جدا شدگان در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني 'الخابور' اعلام كردند كه حزب اتحاد دمكراتيك سوريه، نيروهاي عرب را در خط مقدم قرار مي دهد و آن را با خطر كشته شدن به مين ها و خودروهاي بمب گذاري شده داعش قرار مي دهد.
آن ها افزودند: صدها نيروي عرب به دنبال فرصتي براي جدايي از نيروهاي اتحاد دمكراتيك هستند زيرا كردها فقط از آن ها براي خط مقدم استفاده مي كنند.
نيروهاي عرب جدا شده از نيروهاي كرد اعلام كردند كه نيروهاي اطلاعات نظامي 'PYD' به منازل جداشدگان يورش برده و اين منازل را به شدت زير نظر قرار داده اند.
پايگاه الدررالشاميه همچنين اعلام كرد كه 'مضر حماد الاسعد' سخنگوي مجلس اعلاي قبيال عربي پيش از اين گفته بود كه بدون شك 90 درصد عرب هاي عضو نيروهاي اتحاد دمكراتيك سوريه از طريق سربازگيري اجباري به آن پيوسته اند.
در ماه مي گذشته نيز ده ها نفر از نيروهاي عرب عضو يگان هاي مدافع خلق و زيرمجموعه اتحاد دمكراتيك سوريه از اين گروه جدا شده بودند.
پس از اين جدايي، نيروهاي كرد به منازل آن ها در روستاهاي مختلف يورش برده و با تيراندازي بي هدف شماري از شهروندان كشته و زخمي شدند.
خاورم**6116 ** 1064

سرخط اخبار جهان