۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82685210
T T
۰ نفر

حيدر العبادي در راس هياتي عازم پاريس شد

۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82685210
حيدر العبادي در راس هياتي عازم پاريس شد

بغداد-ايرنا- ' حيدرالعبادي' نخست وزير عراق امروز چهارشنبه در راس هياتي عازم پاريس پايتخت جمهوري فرانسه شد.

به گزارش ايرنا، دفتر نخست وزيري عراق با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه حيدر العبادي به دعوت رسمي ' امانوئل مكرون' رييس جمهوري فرانسه، در راس هياتي بلند پايه عازم پاريس شد.
در همين راستا يك منبع در دفتر نخست وزيري عراق به خبرگزاري عراق (نينا) گفته است كه نخست وزير عراق در اين سفر با رييس جمهور فرانسه پيرامون متمركز شدن بر تلاش ها در مبارزه با تروريسم گفت وگو مي كند.
اين منبع با اشاره به حضور فرانسه در ائتلاف بين المللي ضد داعش افزوده است كه العبادي و مكرون همچنين روابط دو جانبه و راهكارهاي ارتقا آن و امكان مشاركت پاريس در بازسازي شهرهاي ويران شده عراق را كه اخيرا از اشغال گروه تروريستي تكفيري داعش آزادشده اند، بررسي مي كنند.
براساس بيانيه دفتر نخست وزيري عراق، وزيران دفاع، نفت، كشاورزي، كار و امور اجتماعي، آموزش عالي و پژوهش علمي، مهاجرت و رانده شدگان و مشاور امنيت ملي و جمعي از مسوولان عالي رتبه حيدر العبادي را در اين سفر همراهي مي كنند.
پيشتر نخست وزير عراق گفته بود كه اين سفر ارتباطي به قضيه همه پرسي اقليم كردستان عراق ندارد و از مدت ها قبل از برگزاري همه پرسي، براي آن برنامه ريزي شده است.
خاورم *4*353*1770*1324// انتشاردهنده: فردين پازوكي

سرخط اخبار جهان