انتقاد سناتور دمكرات آمریكا از طرح مالیاتی ترامپ / این اقدام به ضرر خانواده های آمریكایی است

تهران - ایرنا- 'پتی موری' سناتور دمكرات ایالت واشنگتن در مجلس سنای آمریكا، با انتقاد از طرح مالیاتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا تاكید كرد: این اقدام به ضرر خانواده های آمریكایی است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، موری كه از منتقدان جدی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا به حساب می آید، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: مردم ایالت واشنگتن آمریكا نیازمند یك طرح مالیاتی هستند كه در واقع به تامین معاش خانواده های خود كمك كنند.
این سناتور آمریكایی تصریح كرد: كاهش گسترده مالیات قشر مرفه جامعه آمریكا، آن چیزی نیست كه عموم مردم انتظار دارند.
برنامه اصلاحات مالیاتی برای پیشبرد طرح های اقتصادی دونالد ترامپ از اهمیت بالایی برخوردار است، اما دولت آمریكا در به اجرا گذاشتن این برنامه با موانع چندی رو به رو شده است.
انتظارها از طرح اصلاحات مالیاتی از زمان روی كار آمدن ترامپ به رونق بازار سهام آمریكا انجامیده است. شاخص 'اس اند پی 500' (فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورك و نزدك) از آبان ماه سال گذشته بیش از دو تریلیون دلار به ارزش بازار افزوده است.
دونالد ترامپ همچنین طی سخنانی كه كاخ سفید در قالب بیانیه منتشر كرد، گفت كه جلسه ای كه با حضور سناتورهای دو حزب آمریكایی در مورد طرح اصلاحات مالیاتی تشكیل شده، بسیار سازنده بوده است و به پیشبرد بحث های راهگشا در این زمینه منجر خواهد شد.
در همین حال، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریكا گفته است كه بررسی مالیات ها در سال جاری به پایان می رسد. وی یادآور شد كه دولت مساله به جلو انداختن تاریخ اصلاحات مالیاتی را برای بهبود وضعیت اقتصادی كشور مورد بررسی قرار می دهد.
در همین خصوص، نشریه نیوزویك در نوشتاری با اشاره به پرونده رسوایی های برخی دولتمردان آمریكایی، دولت كنونی آمریكا را «فاسدترین دولت تاریخ این كشور» خواند.
خاورم**9377**
مترجم: حمید اوضح**ناشر: فریبا مدنی

سرخط اخبار جهان