۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82676926
T T
۰ نفر
العبادی دستور مداخله نیروی انتظامی برای حفاظت ازمردم درشمال عراق داد

بغداد-ایرنا- نخست وزیر عراق به عنوان فرمانده كل قوای مسلح این كشور، طی حكمی امروز دوشنبه حفاظت از جان شهروندان را در مناطق تحت تصرف اقلیم كردستان عراق دستور داد.

به گزارش ایرنا، دفتر 'حیدر العبادی' با انتشار بیانیه ای روز دوشنبه اعلام كرد كه فرمانده كل قوای مسلح عراق امروز به دستگاه های امنیتی دستور داد كه در برابر تهدیدها و فشارهایی كه شهروندان در مناطق تحت تصرف اقلیم كردستان است، در معرض آن قرار می گیرند، از آنها حفاظت كنند.
رسانه های عراق درباره علت صدور این دستور نخست وزیر عراق گفتند كه این دستور دولتی، در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر اجبار خانواده های غیر كرد در مناطق تحت تصرف دولت اقلیم به مشاركت در همه پرسی و یا تهدید به اخراج از این مناطق صادر شده است.
طبق این گزارش، خبرگزاری عراقی 'السومریه نیوز' امروز دوشنبه اعلام كرد كه نیروهای امنیتی كردستان عراق 300 خانواده آواره در كركوك را به بین مشاركت در همه پرسی یا اخراج از منطقه تحت فشار گذاشتند.
این خبرگزاری افزوده است كه استان كركوك برای به راه افتادن یك موج مهاجرت اجباری خانواده های عرب آماده می شود.
در همین راستا دیده بان حقوق بشر عراق در بیانیه ای اعلام كرد كه دستگاه های امنیتی اقلیم كردستان عراق خانواده ها را در كركوك برای مشاركت در همه پرسی تحت فشار گذاشته اند.
همه پرسی استقلال برغم مخالفت های جهانی و منطقه ای و نیز غیر قانونی اعلام كردن آن از سوی دولت عراق هم اكنون در سه استان كردنشین ، اربیل، سلیمانیه و دهوك و نیز برخی مناطق مورد منازعه از جمله در كركوك و دیاله در حال انجام است.
خاورم *4*353*1770*380

سرخط اخبار جهان