۱ مهر ۱۳۹۶، ۵:۳۱
کد خبر: 82673696
T T
۰ نفر
ترامپ: كلینتون و اوباما باید كره شمالی را مهار می كردند

تهران – ایرنا – دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا بار دیگر كیم جونگ اون رهبر كره شمالی را «مرد موشكی» نامید و گفت كه دولت های دموكرات كلینتون و اوباما باید او را مهار می كردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، ترامپ روز شنبه در سخنانی در ایالت آلاباما گفت: باید مدتها قبل با مرد موشكی برخورد می شد.
وی افزود: نباید مردان دیوانه ای وجود داشته باشند كه به هر سو موشك پرتاب كنند.
ترامپ همچنین با اشاره به بیل كلینتون و باراك اوباما دو رئیس جمهوری سابق آمریكا اظهار داشت: كلینتون باید مدتها قبل كره شمالی را مهار می كرد. از جمهوری خواهان حرف نمی زنم. اوباما باید با آن برخورد می كرد.
ترامپ ادامه داد: می خواهم با او برخورد كنم. مرد موشكی كوچك. ما این كار را می كنیم. زیرا چاره دیگری نداریم.
رهبره كره شمالی روز پنجشنبه ترامپ را «پیر خرفت» خطاب كرد و هشدار داد كه حتی با وجود تحریم های بیشتر، برنامه تسلیحات هسته ای را پیگیری خواهد كرد.
«ری یونگ هو» وزیر امور خارجه كره شمالی هم تهدید كرد كه در اقیانوس آرام بمب هیدروژنی آزمایش خواهد كرد.
ترامپ روز جمعه در پاسخ به این تهدید در توئیتر نوشت: كیم جونگ اون مرد دیوانه ای كه به گرسنگی و قتل مردم خودش اهمیتی نمی دهد، به گونه ای امتحان خواهد شد كه قبلا نشده است.
پیونگ یانگ به تازگی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و موشك هایی را از سواحل شرقی این كشور شلیك كرد كه برای نخستین بار در سال های گذشته، از حریم هوایی ژاپن عبور كرد.
كره شمالی در ماه های گذشته هدف تحریم های شدید كشورهای منطقه و شورای امنیت قرار گرفته است.
رئیس جمهوری آمریكا در همین رابطه روز پنجشنبه فرمان اجرایی جدیدی را امضا كرد كه به وزارت خزانه داری این كشور اجازه می دهد تا آن دسته از اشخاص و نهادهای خارجی را كه با كره شمالی تجارت می كنند، تحریم كند.
شبك**9423**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

سرخط اخبار جهان