۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82659988
T T
۰ نفر

4 كشته و 98 مصدوم در حوادث رانندگی شرق گلستان

۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82659988
4 كشته و 98 مصدوم در حوادث رانندگی شرق گلستان

گنبدكاووس - ایرنا - كم توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و تخطی از آن در 48 ساعت گذشته (17 و 18 شهریور) به گفته مسئولان در شرق استان گلستان، 98 مصدوم و چهار كشته برجا گذاشته است.

به گزارش ایرنا، از مجموع 98 مصدوم حوادث رانندگی دو روز گذشته درمنطقه شرق گلستان، 79 مصدوم توسط نیروهای فوریت های پزشكی این استان به مراكز درمانی منتقل و هشت نفر نیز درمحل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.
همچنین سوانح رانندگی 48 ساعت گذشته علاوه بر چهار كشته، 11 مصدوم دیگر نیز داشته كه مردم آنها را به مراكز درمانی منطقه شرق گلستان منتقل كردند.
رئیس مركز فوریت های پزشكی (اورژانس 115) گنبدكاووس و مركز پیام شرق استان گلستان می گوید كه در تعطیلات 17 و 18 شهریورماه، پرسنل این مركز و مراكز تابعه 75 ماموریت اعزامی برای ارائه خدمات به حادثه دیدگان سوانح رانندگی داشتند.
مجید ایگدری روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روز جمعه گذشته از 41 ماموریت اعزامی كه 23 مورد آن درحوزه گنبدكاووس و 18 مورد دیگر نیز در سایر شهرهای این منطقه بوده، 43 مصدوم حوادث رانندگی به مراكز درمانی منتقل و 6 نفر نیز درمحل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.
وی بابیان اینكه در این روز هفت مصدوم نیز توسط مردم به مراكز درمانی منطقه اعزام شدند، گفت: در روز گذشته ( شنبه) نیز 34 ماموریت اعزامی درحوزه تصادفات بوده كه 10 فقره آن درحوزه گنبدكاووس و 24 فقره آن درحوزه سایر شهرهای شرق گلستان بوده است.
ایگدری اضافه كرد: در این روز 36 مصدوم به مراكز درمانی منتقل و 2 مصدوم دیگر نیز درمحل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند ضمن اینكه چهار مصدوم دیگر این سوانح نیز توسط افراد حقیقی به مراكز درمانی منتقل شدند.
وی تصریح كرد: در تعطیلات 17 و 18 شهریور مراكز فوریت های پزشكی شرق گلستان 130 ماموریت غیر تصادفی ( ارائه خدمات به بیماران) انجام داده است.

*** چهار كشته و چهار مصدوم نتیجه تخطی از قوانین رانندگی در گنبدكاووس
رئیس پلیس راه گنبدكاووس - مراوه تپه درشرق استان گلستان می گوید كه در 48 ساعت گذشته بر اثر دو سانحه رانندگی درحوزه گنبدكاووس چهار نفر كشته و چهار نفر نیز مصدوم شدند.
سرگرد علی اصغر آشور فارسیانی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در حادثه نخست كه ساعت 23:45 دقیقه جمعه 17 شهریور در جاده دهستان سلطانعلی از توابع بخش مركزی گنبدكاووس رخ داد، چهار نفر جان باختند و یك نفر مصدوم شد.
وی گفت: براثر این سانحه رانندگی كه بین دو دستگاه خودروی پژو 206 و سمند و به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ یكی از خودروها رخ داد، چهار سرنشین این دو خودرو درمحل حادثه فوت كردند و یك سرنشین دیگر نیز بشدت مصدوم و به بیمارستان شهید مطهری گنبدكاووس منتقل شد.
سرگرد آشور فارسیانی اضافه كرد: در سانحه دوم نیز كه براثر واژگونی یك دستگاه خودروی سمند در جاده آبادان تپه از توابع بخش مركزی گنبدكاووس به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در كنترل خودرو رخ داد، سه سرنشین 17 تا 19 ساله این خودرو مصدوم و روانه بیمارستان شدند.
وی با اشاره به كشاورزی بودن منطقه گنبدكاووس، كم عرض بودن و خلوتی جاده ها درشب ها بویژه درمناطق روستایی این شهرستان، برلزوم دقت بیشتر رانندگان بویژه رانندگان جوان و رعایت سرعت مطمئنه تاكید و خاطرنشان كرد: خلوتی جاده نباید دلیلی برای تخطی از سرعت مطئمه باشد زیرا با كوچكترین مانع یا پیچ جاده، خودرو واژگون می شود.
شهرستان گنبدكاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لكزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
۰ نفر