۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۳۲
کد خبر: 82635042
T T
۰ نفر

پنجاه و نهمين نمايشگاه بين المللي دمشق افتتاح شد

۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۳۲
کد خبر: 82635042
پنجاه و نهمين نمايشگاه بين المللي دمشق افتتاح شد

دمشق - ايرنا - پنجاه و نهمين نمايشگاه بين المللي دمشق با حضور شركت هاي 43 كشور جهان در شهرك نمايشگاهي دمشق آغاز به كار كرد.

به گزارش ايرنا، نخست وزير سوريه پنجشنبه شب در آيين افتتاح اين نمايشگاه گفت: پيام افتتاح اين نمايشگاه براي جهان اين است كه اراده زندگي در ملت سوريه قوي تر از تروريسم مي باشد و ملت سوريه پرچمي از پرچم هاي پيروزي زندگي بر قتل و كشتار و شرافتمندي بر خيانت و سروري بر دنباله روي را برافراشته است.
وي افزود: اگر خون و از خود گذشتگي شهداي ارتش سوريه و دوستان و هم پيمان هاي مقاوم و باوفاي سوريه نبود نمي توانستيم اكنون جمع شويم و فصل جديدي از فصل هاي پيروزي را به نمايش بگذاريم.
خميس بيان كرد: در سال هاي گذشته، همه تلاش ها بر فروپاشي نهادها و زيرساخت هاي سوريه متمركز شده بود و اين هدف اصلي و مركزي توطئه گران بود به طوري كه از ابتداي بحران در كنار تحريم هاي يكجانبه و ظالمانه غربي ها و برخي رژيم هاي عربي، زيرساخت ها و تاسيسات توليدي عمومي و خصوصي را هدف قرار دادند.
وي اظهارداشت: سوريه در طول اين بحران بسياري از داشته ها و ثروت هاي خود را از دست داد و شاخص هاي توسعه اي كشور بسيار كاهش داشت ولي اين جنگ با همه خسارت هايي كه به سوريه وارد كرد و با بكارگيري همه انواع سلاح و مسلحين و رسانه ها، نتوانست اراده زندگي را در وجود سوري ها سركوب كند.
نخست وزير سوريه اضافه كرد: همزمان با موفقيت و پيروزي هاي ارتش و هم پيمان هاي با وفا در مبارزه با تروريسم، بكارگيري تمام توان توليدي كشور و ثروت هاي ملي در راستاي تقويت پايداري كشور و كاهش رنج هاي ملت سوريه از فشار هاي اقتصادي از مهمترين اولويت هاي دولت است و دراين راستا تدابيري بر تضمين گردش چرخ هاي توليد در بخش خصوصي و دولتي درپيش گرفته شده است.
خميس افزود: برگزاري اين دوره از نمايشگاه بين المللي دمشق يكي از اين تدابير است كه مي تواند كالاهاي سوري را معرفي و ورود به بازارهاي جديدي را آغاز كند و شرايط لازم براي شركت كنندگان به منظور گفت و گو، آشنايي و سرمايه گذاري مشترك و تشويق سوري هاي خارج از كشور براي سرمايه گذاري و مشاركت در بازسازي كشورشان فراهم كند.
وي گفت: دولت سوريه آماده است به منظور تقويت روابط اقتصادي با همه كشورها و اجراي توافقنامه ها و قراردادها و طرح ها، هر نوع تسهيلات مورد نيازي را ارائه كند.
خميس اضافه كرد: موفقيت در بازگرداندن حركت به چرخه توليد در سايه جنگ و آثار مخرب ان، نشان مي دهد كه عزم و اراده ملت سوريه در دوران بازسازي كم تر از اراده آن ها در شكست تروريسم نيست.
وي اظهارداشت: برغم آسيب هاي وارد شده و ويراني هاي موجود، روح زندگي به طور سريع در مناطقي كه ارتش آزاد مي كند جاري مي شود و دوستداران سوريه اطمينان دارند كه اين كشور مانند سيمرغ بار ديگر از خاكسترها متولد خواهد شد.
دولت سوريه هم اكنون درحال بازنويسي و بروز رساني قانون سرمايه گذاري است تا شرايط لازم براي تشويق سرمايه گذاران تضمين امنيت سرمايه گذاري فراهم شود.
پنجاه و نهمين نمايشگاه بين المللي دمشق از روز پنجشنبه 17 تا 26 اوت( 26 مرداد تا 4 شهريورماه) به مدت 10 روز در شهرك نمايشگاهي دمشق برقراراست.
اين نمايشگاه با حضور شركت هاي بخش هاي دولتي و خصوصي 43 كشور جهان برگزار مي شود كه 23 كشور به طور رسمي و با هماهنگي سفارت هاي آن ها و شركت هايي از 20 كشور ديگر از سراسر جهان برگزار مي شود.
آخرين دوره نمايشگاه بين المللي دمشق در سال 2011 برگزار شد و اين نمايشگاه در پنج سال گذشته به دليل مشكلات ناشي از حضور تروريست ها برگزار نشد.
شبك**6116**3404**انتشار: محسن اسماعيلي

سرخط اخبار جهان