۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۷:۴۹
کد خبر: 82633082
T T
۰ نفر
یك نماینده دمكرات آمریكا خواستار بركناری ترامپ شد

تهران – ایرنا – یك عضو دمكرات مجلس نمایندگان آمریكا با بیان اینكه اظهارات روز سه شنبه ترامپ حاكی از عدم كفایتش برای تصدی ریاست جمهوری این كشور است، خواستار بركناری وی از این مقام شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، خانم «گوِن مور» عضو دمكرات مجلس نمایندگان آمریكا اظهارات روز سه شنبه ترامپ در حمایت از تظاهركنندگان حامی برتری سفیدپوستان را شاهدی بر عدم كفایت وی برای تصدی ریاست جمهوری آمریكا توصیف كرد.
وی با اشاره به اینكه حمایت ترامپ از عاملان شورش خونین در شارلوتزویل مورد تشویق گروه های نفرت پراكن قرار گرفته، از دمكراتها و جمهوریخواهان خواست اختلافاتشان را كنار گذاشته و برای هدفی والاتر متحد شوند.
خانم مور از جمهوریخواهان خواست برای بازگرداندن 'شأن آمریكا كه با حضور ترامپ در كاخ سفید به یغما رفته' تلاش كنند كه او را از این مقام خلع كرده و آمریكا را از آنچه وی 'دوره ای تاریك از تاریخ' آن خواند برهانند.
خانم مور تنها نماینده كنگره آمریكا نیست كه خواستار بركناری ترامپ شده است. «مكسین واترز»، «برد شرمن» و «ال گرین» سه نماینده دمكرات دیگر نیز پیشتر خواستار استیضاح و بركناری وی شده بودند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا كه به دلیل تعلل در محكوم كردن گروه های حامی برتری سفیدپوستان آماج انتقادها بود، روزسه شنبه با اظهارات تازه خود بر آتش این انتقادها افزود.
وی سه شنبه شب در كنفرانس خبری در نیویورك با بیان اینكه همه تظاهركنندگان در شارلوتزویل، راست افراطی و نئونازی نبودند، تاكید كرد كه خشونت در حادثه روز شنبه از سوی همه طرفها از جمله مخالفان بوده است.
اظهارات ترامپ و حمایت های تلویحی و آشكار وی از راست گرایان افراطی و گروه های نژادپرست انتقادات بسیاری را متوجه وی كرده است.
امروز هشتگ ImpeachTrump (ترامپ را استیضاح كنید) كه بیش از 60 هزار بار از سوی كاربران در مخالفت با اظهارات ترامپ درخصوص این حادثه توئیت شده بود، ترند برتر جهانی توئیتر شد.
همچنین 12 نفر از اعضای دمكرات مجلس نمایندگان آمریكا در نامه ای ضمن ابراز نگرانی از 'رشد تروریسم داخلی' در این كشور و با انتقاد از كوتاهی ترامپ در محكومیت نژادپرستان، خواستار بررسی این موضوع در كنگره شدند.
واكنش ها به رئیس جمهوری آمریكا تنها به سخن محدود نشد و سه تن از مدیران عامل بزرگترین شركت های تجاری آمریكا كه عضو شورای صنعتی ترامپ بودند از این شورا استعفا كردند. این شورا متشكل از مجموعه ای از مدیران اجرایی ارشدی است كه در بخش صنعتی به ترامپ مشاوره می دهند.
«برایان كرازنیچ»، «كنت فریزر» و «كوین پلانك» مدیران عامل شركت اینتل بزرگ ترین شركت تجهیزات رایانه ای آمریكا، شركت بزرگ داروسازی «مرك» و شركت تولیدی پوشاك ورزشی «آرمور» با انتقاد از نوع واكنش ترامپ به این حادثه از شورای تجاری منتسب به وی خارج شدند.
شبد**9416**9122**مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

سرخط اخبار جهان