۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82614990
T T
۰ نفر
دولت يازدهم در تنش زدايي و تعامل بين الملل موفق عمل كرده است

كيش – ايرنا - امام جمعه اهل سنت كيش دولت يازدهم را در تنش زدايي در منطقه ، ايجاد ثبات در كشور و بازار ارز و تعامل بين الملل موفق دانست و گفت : دولت زماني كه شروع بكار كرد از لحاظ ذخاير و پشتوانه اقتصادي وضعيت خوبي نداشت اما با درايت، هوشياري و همراهي مردم توانست كشور را به خوبي اداره كند.

شيخ يعقوب شمس روز يكشنبه در گفت وگو اختصاصي با خبرنگار ايرنا در مورد اهميت قانوني و عرفي تحليف و تنفيذ حكم رياست جمهوري گفت : در طول تاريخ انقلاب اسلامي رياست جمهوري ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان با راي مردم انتخاب شده اند و صدور حكم تنفيذ رئيس جمهورتوسط عالي ترين مقام كشور يعني رهبر معظم انقلاب ،مشروعيت بخشيدن به رئيس جمهور منتخب مردم است .
وي اين حكم را پشتوانه اي براي قدرت رئيس جمهور در اداره امور كشور دانست و افزود : حمايت رهبري مايه دلگرمي است و رئيس جمهور منتخب با فراغ بال و تمركز بيشتري مي تواند امور را اداره كند.
امام جمعه اهل سنت وحدت قوا و نهادها را براي تحقق برنامه ها و خدمت رساني به مردم بسيار مهم برشمرد و گفت : رمز پيروزي انقلاب اسلامي ما و همچنين جنگ تحميلي وحدت اقشار مختلف مردم بود بنا براين يكي از رموز موفقيت در اداره امور كشور وحدت و همدلي مردم و مسئولان است ، هر گاه كشور احساس خطر كرد مردم در صحنه حضور يافتند و به پيروزي رسيديم.
وي تصريح كرد : اگر وحدت مردم پشتوانه اين نظام نبود امروز در دنيا مطرح نبوديم ، مردم و مسئولان دوش به دوش در مقابل مشكلات وتحريم ها ايستادگي و تهديدها را براي توسعه كشور به فرصت تبديل كردند ، به گونه اي كه نام ايران امروز در سراسر جهان مي درخشد.
شيخ يعقوب شمس در خصوص وعده هاي داده شده رياست جمهوري در بحث احياء اخلاق ، ثبات و آرامش در بازار و همچنين تعامل سازنده با جهان و اينكه چه ميزان اين وعده ها تحقق يافته است ؟گفت : ابرقدرت ها همواره به دنبال يافتن بهانه اي براي تهديد و تحريم كشور هستند ، اما دولت تلاش كرده با اتخاذ سياست هاي مناسب اين زمينه را از بين ببرد .
وي يكي از موفقيت هاي دولت يازدهم را جلوگيري از ايجاد تنش عنوان كرد و افزود : مسئولان دولت با عقلانيت و تدبير مسائل سياسي را اداره كردند و بهانه به دست دشمن ندادند.
امام جمعه اهل سنت كيش تصريح كرد :ما به دنيا ثابت كرديم دستيابي به انرژي هسته اي حق مسلم ملت ماست ، ثابت كرديم اهل منطق و گفت وگو و صلح طلب هستيم ،اين موضوع براي تمامي دنيا روشن است اما تحركات دشمن و بهانه تراشي ها عليه جمهوري اسلامي ناشي از خوي ددمنشانه و منطق ناپذير دشمن و درراس آن استكبار جهاني دارد.
وي يكي ديگر از موفقيت هاي دولت را تعامل با كشورهاي جهان و ارائه چهره اي صلح طلب از جمهوري اسلامي بيان كرد و افزود : ما به دنيا نشان داديم جنگ طلب نيستيم و جمهوري اسلامي همواره به دنبال ايجاد ارتباط و دوستي با ديگر كشورهاست .
شيخ يعقوب شمس اظهار كرد: مردم به قول و وعده هاي شخص راي مي دهند ، آنها به كسي راي داده اند كه بتواند خواسته هاي مشروع ، منطقي و همچنين مطالبات آنها را دنبال و در صورت امكان آنها را به مرحله اجرا نزديك كند.
امام جمعه اهل سنت دولت يازدهم را در تنش زدايي ، ايجاد ثبات در كشور ، تعامل بين الملل و ايجاد ثبات بازار ارز تا حدود زيادي موفق دانست و به ايرنا گفت : دولت يازدهم زماني كه كار خود را شروع كرد از لحاظ ذخاير و پشتوانه اقتصادي در وضعيت خوبي قرار نداشت اما خوشبختانه با درايت و هوشياري و همراهي مردم توانست آن را خوب اداره كند.
شيخ يعقوب شمس افزود: ارتباط موفق با كشورهاي جهان سبب شد تا نقش جمهوري اسلامي در منطقه و جهان برجسته تر شود به گونه اي كه بسياري از دولتمردان جهان به نقش مهم و اثر گذار جمهوري اسلامي در تحولات منطقه اذعان دارند.
وي همچنين جذب سرمايه گذاران خارجي در كشور را از ديگر دستاوردهاي مثبت دولت تدبير و اميد برشمرد و گفت: امنيت حاضر در كشور ، فراهم ساختن بسترهاي لازم در حوزه گردشگري و تجاري به ويژه در مناطق آزاد و وجود قوانين سهل و آسان زمينه را براي سرمايه گذاري فراهم ساخته است .
به گزارش ايرنا ، مراسم تنفيذ حكم رئيس جمهوري روز پنجشنبه هفته جاري (12 مرداد ) از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي انجام و مراسم تحليف نيز روز شنبه 14 مرداد در مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد.
1630*1641/ خبرنگار: مريم زبان دان - انتشار دهنده : امير برزي