۶ مرداد ۱۳۹۶، ۷:۱۷
کد خبر: 82612502
T T
۰ نفر
وزیر دادگستری آمریكا: انتقادهای ترامپ آزاردهنده است

تهران – ایرنا – جف شسنز وزیر دادگستری آمریكا گفت كه انتقادات دونالد ترامپ رئیس جمهوری این كشور «آزاردهنده» است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، سشنز در گفت وگو با شبكه فاكس نیوز به رغم این اظهارات، ترامپ را «رهبری قوی» خواند.
ترامپ هفته گذشته گفته بود از اینكه سشنز خود را از پرونده تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته آمریكا كنار كشیده است، «ناامید» شده است.
وی همچنین افزود كه اگر می دانست كه سشنز خود را از این پرونده كنار می كشد هرگز او را به خدمت نمی گرفت.
پرونده روسیه به دخالت احتمالی مسكو در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، حمله هكرهای تحت فرمان كرملین به ستاد انتخاباتی هیلاری كلینتون - رقیب ترامپ - و تماس های نزدیكان رئیس جمهوری با مقامات روس مربوط می شود.
جرد كوشنر داماد و مشاور ترامپ اواسط هفته جاری در دو جلسه در مجلس نمایندگان و سنای آمریكا حاضر شد و درباره دیدارش با یك وكیل روس در سال 2016 توضیحاتی ارایه داد.
روزنامه آمریكایی نیویورك تایمز اخیرا گزارش داد: سال گذشته دو روز پس از آن كه جمهوری خواهان ترامپ را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی كردند، پسر بزرگ وی دونالد ترامپ جونیور با یك وكیل روسی در برج ترامپ در منهتن دیدار كرد.
ظاهرا قرار بوده از این وكیل روس اطلاعات «مخربی» درباره هیلاری كلینتون نامزد دموكرات ها گرفته شود. كوشنر و «پال مانافورت» رئیس وقت ستاد انتخاباتی نیز در این جلسه حاضر بودند.
كوشنر در بیانیه ای گفته كه وی با هیچ كشور خارجی تبانی نكرده است. وی تاكید كرده كه در ماه های گذشته در ارتباط با پرونده ارتباط اطرافیان ترامپ با روسیه همكاری كرده است.
چند ماه پیش، مایكل فلین مشاور امنیتی ملی سابق ترامپ به دلیل آنكه پیش از برگزاری انتخابات آمریكا با سفیر روسیه دیدار كرده و بعدا جزئیات آن را كتمان كرده بود از سمتش استعفا داد.
شبك**9423**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی
۰ نفر

سرخط اخبار جهان