۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۲۳:۰۳
کد خبر: 82603042
T T
۰ نفر
رئیس خانه احزاب: فقط 50 حزب سیاسی در كشور فعال هستند

اهواز - ایرنا - رئیس خانه احزاب ایران با اشاره به اینكه 251 حزب سیاسی دارای شناسنامه و هویت در ایران اسلامی وجود دارد گفت: از این احزاب فقط 50 حزب فعال هستند.

به گزارش ایرنا قدرتعلی حشمتیان سه شنبه شب در نشست دبیران احزاب خوزستان با معاون سیاسی وزیر كشور در استانداری اظهار كرد: عمده فعالیت احزاب سیاسی كشور در زمان انتخابات انجام می شود درحالی كه جامعه نیازمند فعالیت مستمر احزاب سیاسی است.
وی یادآور شد: در اوایل انقلاب فقط یك جریان اصولگرایی شامل حزب جمهوری اسلامی، حزب موتلفه اسلامی و روحانیت مبارز فعالیت داشتند كه پس از مدتی جمعی از روحانیون نزد امام رفتند و سپس مجمع روحانیون مبارز شكل گرفت و جریان اصلاح طلبی در كشور رونق پیدا كرد و پس از آن احزابی چون كارگزاران و همبستگی نیز تشكیل شدند.
وی افزود: در مجلس پنجم به همراه 37 نماینده دیگر بیانیه ای تهیه كردیم و خواستار شكل گیری جریان اعتدال و مستقل در كشور شدیم كه خدمت مقام معظم رهبری رفتیم و ایشان موافقت كردند و فرمودند خیر دنیا و آخرت در این است كه آزاد و مستقل باشید.
رئیس خانه احزاب ایران افزود: مقام معظم رهبری كه خودشان دبیر كل حزب جمهوری اسلامی بودند حزب را قبول داشتند و نیز افرادی چون مرحوم هاشمی رفسنجانی آن را می‌پذیرفتند و از احزاب با عنوان ضربه گیر نظام یاد می كردند.
حشمتیان یادآور شد: در دولت اصلاحات خانه احزاب شكل گرفت كه 14 نفر موسس داشت اما در دولت نهم و دهم تعطیل شد چرا كه در این دوره اعتقاد به احزاب كمرنگ شد اما پس از سر كار آمدن دولت یازدهم شعار فعالیت دوباره خانه احزاب باز مطرح شد.
وی افزود: خانه احزابی كه اكنون و در این دولت شكل گرفته در برگیرنده سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل در كنار یكدیگر است تا بتوانند با برادری و احترام به یكدیگر در كنار هم فعالیت كنند.
رئیس خانه احزاب ایران تاكید كرد: احزاب در انتخابات ریاست جمهوری و تشویق مردم برای حضور پای صندوق‌های رأی نقش به سزایی ایفا كردند.
در ادامه این برنامه خانه احزاب خوزستان گشایش یافت و طی انتخاباتی از سوی دبیران احزاب مختلف فعال در استان شورای اجرایی خانه احزاب خوزستان تعیین شد.
خوزستان ششمین استان پس از خراسان، گیلان، زنجان، سمنان و یزد است كه خانه احزاب آن گشایش یافت.
6002/7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار دهنده :محسن بهاروند