۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۲۸
کد خبر: 82598269
T T
۰ نفر
خرازی : مردم در انتخابات 96 به ماندگاری اخلاق و اندیشه رای دادند

كرمان - ایرنا - رئیس شورای مركزی حزب ندای ایرانیان گفت : انتخابات 96 یكی از بزرگترین انتخابات كشور بود و مردم در این انتخابات به ماندگاری اخلاق و اندیشه، تعادل و استمرار راه اصلاحات رای دادند.

به گزارش ایرنا محمد صادق خرازی عصر جمعه در همایش امتداد امید، ندای تغییر در كرمان افزود: در اردیبهشت 96 مردم ایران آگاهانه و با دانایی كامل در صحنه سیاسی حضور پیدا كرده و رای دادند و من معتقدم در شرایط كنونی، رمز پیروزی دولت بزرگداشت گذشتگان و توجه به كرامت ایرانیان و نگرانی برای فردای این سرزمین است.
وی گفت: پیام انتخابات 96 این بود كه مردم دولتی جوان، با اهدافی بلند و با انگیزه می خواهند تا بتواند مشكلات این سرزمین و مردم را رفع كند.
وی ادامه داد: باید به این نكته برسیم كه آحاد ملت ایران می توانند امنیت، پیشرفت، توسعه، شكوه و عظمت این سرزمین را به وجود آورند و یقین داشته باشیم كه هیچ كشوری پیشرفت را در سینی نقره ای به ما اهدا نخواهد كرد.
به گفته خرازی عصر هویت ایران هزاران سال قدمت دارد و اگر كسی بخواهد این عصر تاریخی ایران را در بستن تاریخ محدود كند به همه دوره های تاریخ این سرزمین و مردم آن ظلم كرده است.
وی با بیان اینكه مردم ایران با هویت هستند اظهار كرد: سال های متمادی هویت مردم دست مایه بسیاری از نابردباری ها و نابرابری ها شده بود و روزگار سخت و دشواری را تحمل كرده بودند اما به بركت انقلاب اسلامی هویت تاریخی كه سركوب و فراموش شده بود احیا شد.
خرازی عنوان كرد: در درون این انقلاب وقتی هویت مردان آزاد و سربدار خود مورد تعدی و تجاوز كسانی گرفته بود كه ایمان مردم را به سرقت برده بودند و به نام دین دكان داری شروع كرده و دین مردم را می ستاندند، این هویت مجددا به بلوغ خودش می رسد و در درون خود یك تصفیه بزرگی شروع می كند.
خرازی گفت: مردم كنگره خود را با حضور میلیون ها انسان جشن می گیرند و آنچه در این سال ها به بركت مردم در بستر تحولات اجتماعی تجلی پیدا كرده، كنگره 40 میلیونی حضور مردم در پای صندوق های رای بود كه به معنای بازگشت هویت و استیفای هویت ملت ایران بوده است.
وی خاطرنشان كرد: این حضور همچنین به معنای مبارزه با جهل و احیای استقلال آزادی با شعارهای بنیادی كه در متن انقلاب كبیر اسلام در ایران رقم خورد بود.
وی بیان كرد: معتقدم با تحولات بزرگ مردم در سال های 92 و 96 بلوغ آشكار و بنیادینی در ایران شكل گرفت.
وی همچنین گفت: كرمان زادگاه مردان بزرگی در تاریخ است و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یكی از مردان نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی است كه همواره خون و دل می خورد اما مدارا می كرد تا چارچوب نظام آسیبی نبیند.
رئیس شورای مركزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینكه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره خودش را قربانی می كرد تا نظام و انقلاب قربانی نشود خاطرنشان كرد: مرحوم هاشمی معلم و آموزگار صبوری، شجاعت و شخصیت بزرگواری بود كه به همه مردم ایران درس وفاداری داد.
خبرنگار: كمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
۰ نفر