۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۲۸
کد خبر: 82588102
T T
۰ نفر
ایران و عراق برای بهبود ارایه خدمات به زوار ایرانی به تفاهم رسیدند

بغداد- ایرنا- رییس سازمان حج و زیارت كشورمان و وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار تاریخی عراق روز چهارشنبه با بهبود خدمات به زائران ایرانی و افزایش حجم ورودی زوار ایرانی به عراق تفاهم كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'حمید محمدی' رییس سازمان حج و زیارت و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كشورمان روز چهارشنبه در دیدار با 'فریاد راوندوزی' وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار تاریخی عراق، برضرورت بهبود خدمات به زائران ایرانی، تامین امكانات راحتی و رفاه آنها در طول اقامت در عراق و افزایش حجم ورودی زائران ایرانی به كشور عراق به تفاهم رسیدند.
محمدی در حاشیه این دیدار به ایرنا گفت كه روابط خوبی بین دو كشور جمهوری اسلامی ایران و عراق وجود دارد و سفر چند میلیون زایر ایرانی به عراق و بالعكس از شواهد این مناسبات خوب دوجانبه است.
وی اضافه كرد كه نشست ها و دیدارها بین مسوولین دو كشور ایران و عراق برای ارائه بهترین خدمات به زائران ایرانی عتبات عالیات و ارتقا خدمات ارئه شده، به طور مستمر جریان دارد.
رییس سازمان حج و زیارت كشورمان با اشاره به مذاكرات مثبت امروز با وزیر فرهنگ و گردشگری عراق، تاكید كرد كه گفت وگوها و تفاهم های امروز در كارگروه های مشترك بین دو كشور دنبال می شود.
وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار تاریخی عراق نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مذاكرات با طرف ایرانی را مثبت ارزیابی كرد و گفت كه پیشنهادها و توصیه هایی در نشست امروز برای بهبود خدمات به زایران ایرانی مطرح شده كه همه آنها به طور جد پیگیری می شود.
فریاد راوندوزی اضافه كرد، برخی مشكلات و موانع نیز در مسیر سفر زائران به عتبات مقدسه مطرح شد كه با گذشت زمان به تدریج همه این مشكلات و موانع برطرف می شوند.
وی با اشاره به ظرفیت محدود شهرهای زیارتی كربلا، نجف، كاظمین و سامراء برای پذیرش حجم بیشتری از زایران ایرانی در عین حال گفت كه عراق درصدد توسعه ظرفیت ها در شهرهای زیارتی برای پذیرش تعداد بیشتری از زایران ایرانی است.
وی فراهم كردن اماكن لازم برای استراحت و خواب زائران و تدارك هتل های مناسب برای آنها و تسهیل امور اداری صدور روادید را از جمله مسائلی خواند كه در آینده برای رفاه زایران ایرانی به آن اهتمام ویژه می شود.
وزیر فرهنگ و گردشگری عراق درباره برداشتن روادید بین دو كشور گفت كه این مسئله قابل بحث و بررسی است و در صورت توافق ایران و عراق، امكان برداشتن روادید وجود دارد.
خاورم *4*353*1770* شبس 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوری