۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۷:۰۵
کد خبر: 82581496
T T
۰ نفر
واكنش شخصيت ها و گروه هاي لبناني به عمليات ارتش در عرسال

بيروت – ايرنا - به دنبال عمليات موفقيت آميز روز جمعه ارتش لبنان در مناطق مرزي عرسال كه منجر به كشته شدن و دستگيري تعداد زيادي از عناصر تروريستي شد، مسئولان و احزاب مختلف لبنان حمايت خود را از ارتش و نهادهاي امنيتي و نظامي لبنان ابراز داشتند.

ارتش لبنان روز جمعه با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه در پي عمليات عليه تروريست ها در منطقه عرسال در شرق لبنان چند تروريست كشته و چند نفر ديگر بازداشت شدند.
در اطلاعيه ارتش لبنان آمده كه در جريان عمليات ارتش عليه مقر تروريست ها در اردوگاه هاي پناهجويان سوري در عرسال پنج تن از تروريست ها در عمليات انتحاري خود را منفجر كردند.
ارتش لبنان گفت كه 7 تن از نيروهايش در جريان عمليات زخمي شدند.
گفته مي شود نيروهاي جبهه النصره هدف عمليات ارتش بوده اند.
تارنماي «العهد» گزارش داد كه در عمليات ارتش 350 تروريست بازداشت شدند.
بسياري از گروه ها و شخصيت هاي سياسي عمليات ارتش لبنان عليه تروريست ها را تبريك گفتند.
منطقه عرسال در شرق لبنان و در مرز بين اين كشور و سوريه قرار دارد.
عرسال طي سال هاي گذشته شاهد حضور پناهجويان سوري و نيز عناصر مسلح تروريست بوده است.
ارتش و نيروهاي مقاومت لبنان در ماه هاي اخير تلاش خود را براي پاكسازي اين منطقه و مناطق اطراف آن از حضور تروريست ها شدت داده اند.

**«ميشل عون» رئيس جمهوري
ميشل عون رئيس جمهوري لبنان روز جمعه در بازديد از اداره پليس و نيروهاي امنيت داخلي لبنان ضمن تبريك عمليات موفقيت آميز ارتش در منطقه عرسال و بازداشت تروريست ها، اين عمليات را بسيار خطرناك و حساس خواند و خوستار هوشياري كامل نيروهاي نظامي در مقابله با نفوذ عناصر تروريستي به لبنان شد.
عون در اين بازديد كه به دنبال عمليات موفقيت آميز ارتش لبنان در مناطق مرزي عرسال انجام گرفت خاطر نشان كرد: عناصر تروريستي پس از شكست هاي اخير در سوريه، تلاش مي كنند وارد لبنان شوند و اين مساله هوشياري مضاعف نيروهاي امنيتي و نظامي لبنان را طلب مي كند.
رئيس جمهوري لبنان افزود: نيروهاي پليس بايد با شهروندان رفتار محترمانه اي داشته باشند و در مبارزه با تروريست ها نهايت شدت و قاطعيت را به كار گيرند.
عون ادامه داد: لبنان با بحران هاي مختلفي درگير است از بحران اقتصادي گرفته تا بحران پناهجويان و جنگ هايي كه در اطراف كشور برپا شده و اردوگاه هاي پناهجويان كه در حال تبديل شدن به اردوگاه هاي نظامي است. ما در مرحله كنوني كه گروه هاي تروريستي در سوريه دچار شكست شده اند با وضعيت سختي روبرو هستيم چرا كه عناصر تروريستي تلاش خواهند كرد وارد لبنان شوند و جلوگيري از اين اتفاق نياز به هوشياري بالاي عناصر امنيتي و نظامي كشور دارد.

**«نبيه بري» رئيس پارلمان
نبيه بري رئيس پارلمان در تماس تلفني با ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش، عمليات نظامي ويژه ارتش در اردوگاه هاي عرسال را تبريك گفت و براي نظامياني كه در اين عمليات مجروح شده اند آرزوي شفاي عاجل كرد.

**ژنرال جوزف عون فرمانده ارتش
فرمانده ارتش لبنان در سركشي به نيروهاي ارتش كه در عمليات عرسال حضور داشتند از اقدام شجاعانه آنها در رويارويي با تروريست ها و انجام ماموريت محوله به صورت دقيق و حرفه اي تشكر كرد. وي تاكيد كرد كه نيروهاي ارتش اصرار دارند كه اهالي اردوگاه از ضرر و زيان هاي ناشي از درگيري ها بركنار بمانند.
فرمانده ارتش لبنان افزود: عمليات روز جمعه نشان داد كه ارتش تصميم قاطع خود را در مبارزه با تروريست ها در سرتاسر خاك لبنان گرفته است و با همه سختي ها و هزينه ها اين كار را به اتمام خواهد رساند.
عون خاطر نشان كرد: مرحله پيش رو شاهد تشديد عمليات هاي ويژه براي ريشه كن ساختن اين غده خبيث خواهيم بود و نظاميان كشور بايد آمادگي و هوشياري بالاي خود را در ميدان دفاع از كشور و حفظ امنيت و ثبات آن حفظ كنند.

**«يعقوب الصراف» وزير دفاع
وزير دفاع لبنان گفت: حمايت سياسي كامل و دائمي و مطلق خود از ارتش لبنان و اقدامات آن در مقابله با تروريست ها را اعلام مي كنيم.
وي تاكيد كرد كه ارتش تا ريشه كن ساختن كامل تروريسم از تصميم خود منصرف نمي شود.

**حزب الله: عمليات موفقيت آميز صبح امروز در ارتفاعات عرسال كامل كننده عمليات نيروهاي مقاومت در مرزهاي شرقي بود كه با هدف جلوگيري از نفوذ عناصر مسلح تروريستي به خاك لبنان انجام مي گيرد/ بايد همه دست به دست هم داده و راه نفوذ تروريست ها به كشور را سد كنند تا لبنان و مردم لبنان از خطرهاي بزرگي كه آنها را هدف گرفته در امان بمانند.

**وزارت خارجه فرانسه: حمله به نيروهاي مسلح لبنان در اردوگاه هاي پناهجويان در شرق كشور را به شدت محكوم كرده و حمايت خود را از ثبات و امنيت لبنان اعلام مي كنيم.

**«نقولا تويني» وزير امور مبارزه با فساد: عمليات انجام گرفته در عرسال كشور را از عمليات هاي خرابكارانه عليه شهروندان بيگناه نجات داد.

**«غسان حاصباني» وزير بهداشت و معاون رئيس پارلمان: ارتش تنها نهادي است كه قدرت دفاع از مرزها و خاك لبنان را دارد.

**«علي حسن خليل» وزير دارايي: عمليات ارتش يك عمليات پيشگيرانه در برابر نقشه هاي تروريستي بود/ نبرد با تروريسم از عراق گرفته تا سوريه و مرزهاي شرقي كشورمان نبرد واحدي به شمار مي آيد.

**«معين المرعبي» وزير امور پناهجويان: حمله به ارتش لبنان در اردوگاه النور و القاريه در عرسال را محكوم مي كنيم/ نيروهاي نظامي و امنيتي بايد جهت حفظ امنيت و ثبات كشور با يكديگر همكاري كنند.

**«مار بشاره پطرس الراعي» سر اسقف كليساي مسيحيان: تبريك به ارتش لبنان و نيروهاي امنيتي و پليس به خاطر عمليات ويژه صبح امروز/ هميشه دستي پنهان از اين كشور حمايت مي كند.

**«فواد السنيوره» رئيس فراكسيون المستقبل: كساني كه دست به اينگونه حمله هاي تروريستي مي زنند يا انحراف فكري دارند يا مزدوراني هستند كه به دنبال بر هم زدن آرامش و ثبات لبنان هستند.

**«شيخ علي ياسين» رئيس جمعيت علماي صور: عمليات ويژه ارتش لبنان در عرسال در چارچوب جنگ پيشگيرانه با گروه هاي تكفيري بود و بر اهميت مثلث «ارتش و ملت و مقاومت» در حمايت از لبنان تاكيد كرد.

**«شيخ علي دعموش» معاون رئيس شوراي اجراي حزب الله: شكست هاي داعش در سوريه و عراق آنها را وادار كرده در مناطق اطراف از جمله در لبنان دنبال جاي پايي براي خود باشند/ عمليات ارتش دستاورد بزرگي است كه بايد با پاكسازي ارتفاعات عرسال تكميل شود.

**«شيخ علي خطيب» نائب رئيس مجلس اعلاي شيعي: از فرماندهان و نيروهاي ارتش لبنان كه با مبارزه با تروريست ها امنيت را در كشور برقرار كرده اند تشكر مي كنيم.

**تجمع علماي مسلمين: عمليات قهرمانانه ارتش لبنان در عرسال، لبناني ها را از كمربندهاي انفجاري گروه هاي تروريستي نجات داد.

**جنبش دموكراتيك لبنان: انفجار تروريستي صبح امروز را كه منجر به زخمي شدن عده اي نظاميان ارتش شد محكوم مي كنيم/ با توجه به برقراري امنيت در برخي شهرها و روستاهاي سوريه پناهجويان سوري بايد به كشورشان برگردند.

**جبهه كار اسلامي: ارتش لبنان سوپاپ اطمينان و ضامن حفظ ثبات در كشور است.

**حزب قومي اجتماعي سوري: عمليات ويژه ارتش در منطقه عرسال باعث حفظ لبنان از نقشه تروريستي خطرناك شد/ ارتش با اين عمليات، آمادگي بالاي خود در مقابله با هرگونه خطري عليه لبنان را به نمايش گذاشت/ نبرد با تروريسم در ميدان هاي مختلف از موصل گرفته تا شام و لبنان يك نبرد بيشتر نيست.

**نشست احزاب و گروه هاي وطني: عمليات امروز ارتش لبنان در ادامه تلاش هاي گسترده مقاومت در حمايت از لبنان در برابر تروريسم تكفيري است و ثابت كرد كه تصميم مقاومت در رفتن به سوريه و ارتفاعات لبنان تصميم درستي بوده است.

**«علي خريس» عضو فراكسيون آزاد سازي و توسعه در پارلمان: ارتش لبنان حامي مردم و سوپاپ اطمينان كشور است.
خاورم**390**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئي

سرخط اخبار جهان