شناسایی هویت عامل حمله مرگبار منچستر/ داعش مسئولیت حمله را پذیرفت

لندن - ایرنا - 'ترزا می'، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه گفت كه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این كشور باور دارند كه هویت عامل حمله تروریستی در منچستر كه تاكنون دستكم 22 كشته برجای گذاشته است، بدست آورده اند.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس پس از نشست اضطراری كابینه این كشور موسوم به كبرا در داونینگ استریت ( ساختمان نخست وزیری)، به خبرنگاران گفت: به رغم اینكه دستگاه های امنیتی باور دارند كه هویت عامل حمله تروریستی منچستر شناسایی كرده اند، اما هنوز قادر به تایید آن نیستند.
'ترزا می ' در همین حال بیان داشت كه هنوز روشن نیست كه آیا مهاجم به تنهایی این حمله را تدارك دیده و انجام داده یا عضو گروهی بوده است.
نخست وزیر انگلیس همچنین گفت: بدون شك مردم منچستر و كشور، قربانی یك حمله سنگدلانه تروریستی شده اند.
وی افزود: در جریان این حمله ترویستی جوانان بی دفاع هدف قرار گرفتند.
'ترزا می' پس از گفت وگو با خبرنگاران، به همراه 'امبر راد' وزیر كشور انگلیس روز سه شنبه برای پیگیری شب گذشته راهی منچستر شدند.
حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن كنسرت 'آرنا'منچستر'در شمال انگلیس كه اواخر شب گذشته صورت گرفت، 22كشته و 59 زخمی بر جای گذاشته است كه شماری از قربانیان كودك و نوجوان هستند.
گزارش های منتشره حاكی از آن است كه این انفجار در پایان كنسرت' آریانا گرنده'، خواننده جوان آمریكایی در سالن كنسرت منچستر 'آرنا' روی داده است.
پلیس منچستر می‌گوید مردی كه گمان می‌رود عامل انفجار بوده در محل كشته شده است.
براساس گزارش های منتشر شده یك مرد 23 ساله به ظن ارتباط با حمله تروریستی منچستر بازداشت شده است.
درهمین حال، براساس گزارش های یاد شده، داعش مدعی شده است كه این حمله توسط یك عضو این گروه تروریستی صورت گرفته است.
گروه داعش مدعی شده كه انفجار صورت گرفته در سالن كنسرت 'آرنا' منچستر، ناشی از بمب گذاری یك عضو این گروه بوده و یك حمله انتحاری، صورت نگرفته است.
داعش گفته است 'یكی از سربازان خلافت' این كار را 'در تجمع صلیبیون' انجام داده است.
پلیس انگلیس گفته است كه وسیله انفجاری در حمله منچستر 'دست ساز' بوده است.
به گفته شاهدان عینی، پس از انفجار وسیله یاد شده، محل انفجار پر از اشیای تیز و خرده آهن بوده است.
رهبران سیاسی انگلیس و جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران حمله منچستر را محكوم كرده‌اند.
همه احزاب سیاسی انگلیس در آستانه انتخابات سراسری پارلمان این كشور، برنامه‌های تبلیغاتی خود را به احترام قربانیان متوقف كرده‌‎اند.
پرچم انگلیس نیز در ساختمان‌های دولتی مركز لندن، و همچنین پرچم‌های اتحادیه اروپا در بروكسل، به حال نیمه افراشته در آمده‌اند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز روز سه شنبه ضمن محكوم كردن این حمله تروریستی، با قربانیان آن ابراز همدری كرده است.
در همین حال برخی گزارش ها حاكی از شنیده شدن صدای «انفجار شدید» در مركز خرید « آرندال » در شهر منچستر انگلیس است.
این مركز در فاصله چند صد متری ساختمان كنسرت آرنا قرار دارد.
گفته می شود این مركز خرید شهر منچستر به علت پیدا شدن یك بسته مشكوك تخلیه شده است.
حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن كنسرت 'آرنا'منچستر'، بزرگترین حمله تروریستی در انگلیس از زمان بمب‌گذاری‌های هفتم جولای سال 2005 میلادی در شبكه حمله و نقل لندن است كه در آنها 53 نفر كشته شدند.
پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در 22 ماه مارس گذشته، شاهد یك حمله تروریستی با خودرو بود كه در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یك افسر پلیس ونیز عمال حمله كشته شدند.
«خالد مسعود» شهروند انگلیس به عنوان عامل حمله تروریستی «وستمینستر» معرفی شد.
اروپام**4**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی